Wtorek, 12 listopada 2024

imieniny: Renaty, Witolda, Czcibora

RSS

Zabawa z chemią w Zespole Szkół Specjalnych w Żorach [ZDJĘCIA]

19.05.2021 12:29 | 0 komentarzy | AgaKa

Moc atrakcji czekała na uczniów Zespołu Szkół Specjalnych im. Matki Teresy z Kalkuty podczas wyjątkowych warsztatów chemiczno-przyrodniczych oraz spektakularnego pokazu chemicznego, które odbyły się 17 maja na terenie placówki.

Zabawa z chemią w Zespole Szkół Specjalnych w Żorach [ZDJĘCIA]
Efektowne zajęcia miały umilić uczniom dzień powrotu do zajęć stacjonarnych
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Dzieci mogły eksperymentować

Dzięki środkom pochodzącym z Unii Europejskiej uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz umiarkowanym wzięli udział w warsztatach realizowanych w ramach projektu pn. „Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Zespołu Szkół Specjalnych im. Matki Teresy z Kalkuty”. Dzieci były świadkami spektakularnych reakcji i wybuchów, a ponadto same wykonały eksperyment sublimacji suchego lodu.

– Chcieliśmy umilić uczniom dzień powrotu do zajęć stacjonarnych, stąd pomysł na zorganizowanie Dnia Naukowca właśnie dziś, aby dzieci nie czuły się przytłoczone po tak długiej przerwie. Połączenie nauki z zabawą oraz niesamowitymi wrażeniami sprawia, że dzieci łatwiej przyswajają wiedzę – mówi Edyta Wesołowska, Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych w Żorach.

Nowe sprzęty

Wsparcie finansowe pochodzące z Europejskiego Funduszu Społecznego pozwoliło na doposażenie w 2020 roku dwóch nowoczesnych pracowni tematycznych tj. biologiczno-geograficznej oraz chemiczno-fizycznej. Pracownie wzbogaciły się o niezbędne materiały dydaktyczne, takie jak: mikroskopy, plansze i modele dydaktyczne, odczynniki chemiczne, a także stoły demonstracyjne, dygestorium, szafy, stoły i krzesła. W pracowniach pojawił się także nowy sprzęt komputerowy TIK: projektory, przenośne komputery, urządzenia wielofunkcyjne. Wartość zakupionych sprzętów i pomocy dydaktycznych opiewa na kwotę ok. 115 000,00 zł. Ponadto 27 nauczycieli z Zespołu Szkół Specjalnych w Żorach skorzystało ze szkoleń i kursów podnoszących ich kompetencje zawodowe. Wzięli udział m.in. w kursie choreoterapii, sensoplastyki, kursie ortoptyki i wielu innych. Piętnastu nauczycieli ukończyło studia doskonalące na kierunku pn. „Terapia i edukacja dzieci i młodzieży z autyzmem w tym zespołem Aspergera oraz dzieci i młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym”.

Zajęcia wspomagające skierowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w obszarach wymagających szczególnego wsparcia, wyznaczonych na podstawie diagnozy edukacyjnej. W ramach projektu uczniowie korzystają z szeregu zajęć dodatkowych m.in. z sensoplastyki, szkoły zabaw i gier ruchowych, choreoterapii, rewalidacyjnych zajęć z tyflopedagogiem, zajęć przyrodniczych prowadzonych metodą eksperymentu oraz zajęć alternatywnego komunikowania się dla uczniów niemówiących i słabo mówiących.

– Dzięki dodatkowym środkom finansowym, możemy zapewnić uczniom zwiększoną ilość zajęć, nie tylko terapeutycznych, ale również wyrównawczych z takich przedmiotów jak j. angielski lub matematyka. Czas trwania projektu wydłużył się ze względu na wprowadzenie nauki zdalnej w szkołach, w związku z tym nasi podopieczni będą korzystać z dodatkowych lekcji do końca czerwca przyszłego roku – dodaje Edyta Wesołowska.