Segregacja obowiązuje każdego
Od 1 stycznia 2021 r. nie ma możliwości złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wybierając podwyższoną stawkę opłaty i brak segregacji. Selektywne zbieranie odpadów komunalnych jest ustawowym obowiązkiem każdego z nas.
Obowiązek selektywnego zbierania odpadów komunalnych na nieruchomości uznaje się za spełniony w przypadku, gdy:
- odpady komunalne wytwarzane na terenie nieruchomości zbierane są w odpowiednio oznaczonych pojemnikach lub workach z podziałem na odpowiednie frakcje, tj. na: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bioodpady oraz pozostałe po segregacji, czyli tzw. niesegregowane (zmieszane),
- odpady, które nie wymagają pojemników do ich gromadzenia, zbierane są odrębnie i selektywnie w miejscu gromadzenia odpadów wyznaczonym przez właściciela nieruchomości.
Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne, jeśli stwierdzi na nieruchomości nieprawidłowości w zakresie ich selektywnego zbierania, sporządzi dokumentację fotograficzną oraz poinformuje o tym fakcie właściciela nieruchomości i Prezydenta Miasta. Konsekwencją powyższego będzie podwyższona opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właściciela nieruchomości zamieszkałej lub niezamieszkałej, określona w formie decyzji administracyjnej.