Wtorek, 2 lipca 2024

imieniny: Jagody, Urbana, Martyniana

RSS

SDPROG – wsparcie dla mechaników i nie tylko

28.10.2020 11:32 | 0 komentarzy | EK

Współczesne samochody można badać zupełnie innymi metodami, niż jeszcze przed kilkoma dekadami. Dawniej wprawne oko i doświadczenie mechanika było jedynym, na co trzeba się zdać przy stawianiu diagnozy pojazdu. Kolejne, nowsze modele posiadają jednak systemy, które sprawiają, że diagnozowanie ewentualnych usterek jest nieco łatwiejsze. Bardzo wiele zmienił w tej kwestii program diagnostyczny SDPROG.

SDPROG – wsparcie dla mechaników i nie tylko
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Nowoczesny mechanik – nowoczesne działanie

Obecnie mechanik nadal posługiwać musi się kluczem i narzędziami, ale dodatkowym narzędziem jego pracy bardzo często jest komputer diagnostyczny i specjalistyczne oprogramowanie, które pozwala na wychwycenie nawet najdrobniejszych usterek w aucie. Jakie usterki można wykryć oprogramowaniem do diagnostyki pojazdowej?

Jakie samochody jest w stanie zbadać program diagnostyczny?

Spektrum pojazdów możliwych do zbadania jest bardzo szerokie. Są to wszystkie pojazdy zgodne z systemem OBDII, niezależnie od kraju produkcji czy też marki pojazdu. Program radzi sobie z samochodami osobowymi i ciężarowymi produkowanymi od 1996 roku w przypadku Azji lub od 2000 (benzyna) lub 2004 (diesel) dla Europy. Pamiętajmy, że daty te są orientacyjne i szczególnie w przypadku badania modelu z granicznych dat możemy nie mieć możliwości wykonania diagnostyki.

Najważniejsze korzyści z używania SDPROG

Program daje sporo możliwości, o których nie śniło się mechanikom w XX wieku. To przede wszystkim:

  • przyczyna świecenia kontrolki Checz Engine / MIL;
  • instrukcja naprawy samochodu;
  • skasowanie kodu usterek;
  • prawdopodobne przyczyny pojawienia się usterek;
  • opis działania podzespołu;
  • inne, zależnie od modelu auta.

Ponadto za pomocą SDPROG możemy monitorować między innymi czujniki:

  • temperatury silnika;
  • zasysanego powietrza;
  • pozycji pedału gazu;
  • napięcia elektrycznego w instalacji;
  • ciśnienia turbosprężarki.

Rodzaje dostępnych interfejsów

Bardzo ważną kwestią jest wybór interfejsu, który będzie łączyć urządzenie z oprogramowaniem. To od tego zależy przede wszystkim wygoda pracy w warsztacie samochodowym. Dostępne są trzy ich rodzaje – USB, WiFi oraz Bluetooth. Oczywiście interfejs USB będzie najmniej funkcjonalny z racji konieczności podłączenia kabla. Zalecane są łącza bezprzewodowe w postaci WiFi lub Bluetootha. Znaczenie ma tu przede wszystkim odległość, w jakiej znajdujemy się w czasie wykonywania badań diagnostycznych. Jeżeli zainstalujemy aplikację na tablet lub telefon, zdecydujmy się na bluetooth, a jeżeli wybieramy komputer (szczególnie starsze modele), wybór WiFi będzie lepszym rozwiązaniem. Może to jednak generować konieczność posiadania łącza w warsztacie. Problem ten można obejść tworząc Hot Spot za pomocą telefonu.

Nie tylko dla mechaników – SDPROG dla każdego

Pamiętaj, że zastosowanie programu do diagnostyki jest stosunkowo proste i może pomóc w sytuacjach takich jak zakup samochodu. Krótka diagnostyka za pomocą aplikacji pozwoli Ci uzyskać następujące dane:

  • przejechany dystans;
  • data usunięcia ostatnich usterek;
  • wiele innych zależnie od modelu samochodu.

To wszystko sprawia, że profesjonalny program do diagnostyki samochodowej SDPROG jest szeroko znany w branży motoryzacyjnej, mechaniki pojazdowej, ale również u osób handlujących samochodami czy też wykonujących drobne naprawy na własną rękę w przydomowym warsztacie.

Materiał zewnętrzny