Czwartek, 7 listopada 2024

imieniny: Antoniego, Ernesta, Achillesa

RSS

Zachęcają do kontaktu telefonicznego. A telefonów nie odbierają

28.05.2020 13:00 | 6 komentarzy | juk

W związku z epidemią koronawirusa urzędy miast i gmin na terenie całego kraju pracują w ograniczony dla klientów sposób. Przede wszystkim preferowany jest kontakt telefoniczny. Okazuje się jednak, że dodzwonienie się do wodzisławskiego magistratu nie jest wcale takie proste.

Zachęcają do kontaktu telefonicznego. A telefonów nie odbierają
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

WODZISŁAW ŚL. Na naszą skrzynkę elektroniczną napisał jeden z czytelników. "Czy Urząd Miasta w Wodzisławiu Śl. działa normalnie? Wiem, że nie są przyjmowani petenci, ale czy urzędnicy normalnie pracują? Od ponad dwóch godzin próbuję się tam dodzwonić i nikt nie odbiera telefonów" – brzmiała nadesłana wiadomość. Okazuje się, że nie tylko nasz czytelnik miał problem z telefonicznym kontaktem z magistratem. Sprawa została również poruszona podczas ostatniej sesji wodzisławskiej rady.

Trudny kontakt z urzędem

– Kilkoro mieszkańców zgłaszało mi w ostatnim czasie, że nie potrafili się do urzędu dodzwonić – mówił radny Marian Plewnia. – Mieszkańcy muszą mieć możliwość skontaktowania się z urzędnikami. Nie może tak być, że nie potrafią się z nimi skontaktować – podkreślał. Dodał, że dzięki jego interwencji w biurze rady oraz u sekretarza udało się w końcu problem rozwiązać. W podobnym tonie wypowiedział się przewodniczący rady Dezyderiusz Szwagrzak. – Ponad tydzień próbowałem się do jednego z wydziałów magistratu dodzwonić. Niestety bezskutecznie – mówił. Dodał, że dopiero przez biuro rady udało mu się skontaktować z konkretnym urzędnikiem, który jak się później okazało, został oddelegowany do pracy zdalnej. – Współpraca na linii urząd-mieszkańcy musi poprawnie funkcjonować – podkreślał przewodniczący Szwagrzak.

Sytuacja niedopuszczalna

Sekretarz miasta Zbigniew Gamza stanowczo podkreślił, że do podobnych sytuacji nie powinno dochodzić. – Nie może być tak, ze sekretariat jakiegoś wydziału czy referatu nie dobiera telefonów. Jest to niedopuszczalne – mówił. Zapewnił, że urząd będzie się starał na bieżąco rozwiązywać podobne problemy, tak by już do nich nie dochodziło. – Życie uczy nas pewnych rzeczy, ale wiemy co mamy poprawić i to zrobimy – zapewnił.(juk)


Jak działa urząd?

Od 4 maja do odwołania wodzisławski magistrat jest czynny od poniedziałku do piątku w godz.: od 7.30 do 18.30, z przerwą technologiczną między godz. 12.30, a 13.30. Bezpośrednia obsługa klientów odbywa się wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu spotkania z właściwym wydziałem lub biurem. Obsługa mieszkańców przeprowadzana jest z zachowaniem środków ochrony sanitarnej, z zachowaniem odpowiedniego dystansu. Zawieszona zostaje możliwość osobistego składania skarg i wniosków. Mieszkańcy dokumenty mogą składać drogą elektroniczną (ePUAP, SEKAP), za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub poprzez umieszczenie ich w urnie znajdującej się przed wejściem do budynku 4B.