Częste awarie toalety w parku? To przez wandali
Czytelnicy zgłaszają nam ciągłe problemy z dostępem do toalety w parku zamkowym. Czasem na drzwiach wywieszona jest kartka o awarii, innym razem brakuje klamki do drzwi wejściowych.
Zwróciliśmy się z tym problemem do Urzędu Miasta Racibórz, pytając kiedy awaria zostania usunięta, a także czy urząd planuje przedsięwziąć działania, które pozwoliłyby na eliminację problemów z dostępem do toalety. Zapytaliśmy również, dlaczego raciborzanie odwiedzający bulwary nie mogą korzystać z toalety znajdującej się w zabudowaniach punktu gastronomicznego.
– Toaleta w Parku Zamkowym jest obiektem, którym administruje Ośrodek Sportu i Rekreacji. Toaleta ta, z racji lokalizacji, jest narażona na akty wandalizmu. Jest to główna przyczyna jej awarii i problemów z dostępnością. Usterki są natomiast usuwane na bieżąco, kiedy tylko pracownicy OSiR otrzymają sygnał o takiej potrzebie. Ostatni problem z wyrwaną klamką został również rozwiązany i zgodnie z informacją z ośrodka, szalet jest czynny od ostatniego weekendu (3 sierpnia). Jeśli chodzi o zabudowania na plaży miejskiej, są to obiekty prywatne i miasto nie ma wpływu na ich udostępnianie – poinformował nas Marcin Wojnarowski, kierownik biura obsługi prezydenta.
W Ośrodku Sportu i Rekreacji poinformowano nas, że awarie toalety należy zgłaszać telefonicznie (32 415 37 17) lub pocztą elektroniczną (administracja@osirraciborz.pl). Taka informacja zostanie przekazana konserwatorowi pracującemu na danej zmianie.