ZUS: zmiany w powiadomieniach sms i e-mail dla pracodawców
Z uwagi na obostrzenia związane z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych Zakład Ubezpieczeń Społecznych zmienił treść powiadomień przekazywanych mailem oraz smsem pracodawcom, które dotyczą zwolnień lekarskich ich pracowników.
- Od 21 lipca 2019 roku w powiadomieniach znajduje się jedynie informacja na temat wystawienia lub anulowania zwolnienia. Nie będzie w nich natomiast danych ubezpieczonego ani szerszych informacji o samym zwolnieniu. Jednocześnie – na prośbę naszych klientów – w powiadomieniach dodajemy nazwę płatnika, którego ubezpieczony otrzymał zwolnienie lekarskie – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Dostęp do zwolnień lekarskich zatrudnionych pracowników – tak jak dotychczas – każdy płatnik składek ma na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS).
- Przypominamy też, by systematycznie weryfikować, czy wszystkie osoby upoważnione przez płatnika składek do obsługi jego profilu na PUE ZUS lub do obsługi samych e-ZLA powinny mieć dostęp do tego typu danych – dopowiada B. Kopczyńska.
źródło: ZUS, oprac. (d).
Ludzie:
Beata Kopczyńska
Regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego