Sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa

RSS

Nieprawidłowości w funduszach sołeckich

10.07.2019 07:00 | 0 komentarzy | żet

Radni chcą zobowiązać sołtysów do opisywania faktur oraz ewidencjonowania zakupów. Wszystko po to, aby uniknąć sytuacji, do jakich doszło w Rudniku i Szonowicach.

Nieprawidłowości w funduszach sołeckich
Stefan Absalon (w środku) - przewodniczący gminnej komisji rewizyjnej
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Komisja rewizyjna Rady Gminy Rudnik przyjrzała się wykonaniu funduszu sołeckiego w Rudniku oraz Szonowicach. Wątpliwości radnych wzbudziły trzy kwestie:

1. zakup za 2500 zł aparatu fotograficznego w Szonowicach,

2. rozliczenie inwestycji polegającej na ułożeniu drogi z betonowych płyt w Szonowicach,

3. zakup systemu monitoringu dla OSP Rudnik za 2500 zł (na zestaw złożyła się tylko jedna kamera, monitorująca wyłącznie drzwi wejściowe).

Członkowie komisji rewizyjnej wnioskują, aby faktury na zakupy z funduszu sołeckiego były opisywane przez sołtysów – ze wskazaniem celu zakupu oraz sposobu wykorzystania zakupionych materiałów i usług.

Ponadto członkowie komisji rewizyjnej proponują, aby wszystkie środki trwałe zakupione przez sołtysów, były zapisywane w księdze ewidencji. Takie księgi nie są obecnie prowadzone w sołectwach gminy. Trzeba będzie je dopiero założyć.

Ludzie:

Stefan Absalon

Stefan Absalon

Radny Gminy Rudnik.