środa, 27 listopada 2024

imieniny: Waleriana, Wirgiliusza, Ody

RSS

Prezes Rafametu o trafnych inwestycjach i planach na przyszłość

27.04.2019 07:00 | 0 komentarzy | ż

Grupa Kapitałowa Rafamet zamyka 2018 rok zyskiem i sprzedażą w wysokości około 122 mln zł. Większość przychodów została zrealizowana na rynkach zagranicznych. Spółka regularnie wdraża do produkcji nowe rozwiązania konstrukcyjne i kontynuuje budowanie kompetencji innowacji.

Prezes Rafametu o trafnych inwestycjach i planach na przyszłość
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Innowacyjność to podstawa

Prezes Zarządu Fabryki Obrabiarek Rafamet S.A. E. Longin Wons podkreśla, że w 2019 roku zarząd firmy będzie skupiał się na wzmacnianiu innowacyjności przedsiębiorstwa. - Konieczności działań innowacyjnych, tak w zakresie myślenia o nowych produktach i rynkach, jak również w odniesieniu do modyfikacji kultury organizacyjnej firmy, jest stałym i bardzo istotnym elementem działalności spółki – mówi E. Longin Wons.

Utrzymanie pozycji czołowego światowego producenta obrabiarek do obróbki profili jezdnych kół pojazdów szynowych, odbudowa pozycji renomowanego dostawcy ciężkich tokarek poziomych marki Poręba, bardzo dobra rentowność biznesu, innowacyjność asortymentowa i takie jej postrzeganie przez otoczenie, jak i zrównoważony rozwój całej firmy również w aspekcie stabilnego, dobrze płatnego miejsca pracy, przy ciągłym minimalizowaniu szkodliwych wpływów działalności firmy na środowisko, przy zapewnieniu bezpiecznych warunków pracy - to główne cele strategiczne dla Grupy Kapitałowej Rafamet.

Zajmą się produkcją kół kolejowych?

- Zarząd Rafamet S.A. w ramach studiów nad strategicznymi opcjami rozwojowymi spółki wskazał na biznesowy segment produkcji kół kolejowych oraz zestawów kołowych, jako na kompatybilny z aktualnym profilem biznesowym spółki. W związku z czym przeprowadzamy analizy warunków krytycznych oraz efektywności tego pomysłu rozwojowego – mówi E. Longin Wons.

Przeszkodą w realizacji tego przedsięwzięcia jest brak polskiego dostawcy kutych, surowych kół kolejowych, które nadawałyby się do dalszej obróbki. - To krytyczny element dla tej inwestycji i dlatego do czasu wypracowania z dwoma, trzema firmami warunków i zasad gwarantowanych, stałych dostaw surowcowych - a należy zauważyć, że liczących się firm tej branży jest w Europie łącznie sześć - nie należy oczekiwać ze strony Rafamet działań rodzących zobowiązania finansowo–inwestycyjne – uzupełnia prezes Rafametu.

Udany zakup Poręby

Od 2019 roku Projekt Poręba realizowany na bazie zakupionej w 2016 roku polskiej marki obrabiarkowej zostanie całkowicie zasymilowany z działaniami Rafametu. - Była to trafna inwestycja, przynosząca nam już obecnie do kilkunastu milionów złotych rentownych przychodów ze sprzedaży rocznie – mówi E. Longin Wons.

Rok 2019 będzie kolejnym rokiem, w którym kuźniański producent zaprezentuje swoje nowe, innowacyjne produkty. - Jesteśmy gotowi do rozpoczęcia produkcji prototypowej obrabiarki do produkcji kół kolejowych typu KKB 150 N. W tym jednak przypadku produkcję rozpoczniemy dla konkretnego klienta, o którego obecnie zabiegamy. Definitywnie z kolei rozpoczynamy w pierwszym kwartale br. produkcję trzech sztuk tokarek kłowych dla kolejnictwa tj. całkowicie nowego wyrobu opracowanego na bazie konstrukcji marki Poręba o nazwie TCG 135 N. W tym roku powstanie również stanowisko SP 125 N do diagnostyki i pomiarów kolejowych zestawów kołowych – dodaje prezes Wons.

***

Dodajmy, że w 2018 r. Rafamet większą część swoich przychodów zrealizował na rynkach zagranicznych tj.: chińskim i francuskim. Innymi istotnymi obszarami sprzedaży eksportowej były dla firmy z Kuźni Raciborskiej rynki: belgijski, indonezyjski, singapurski, rosyjski, indyjski i niemiecki, a także Czechy, Izrael, Mauretania i Węgry. W tym roku prognozuje się wzrost udziału krajowego rynku zbytu, co potwierdza wysoką dynamikę polskiej gospodarki w branży kolejowej.

(AM) (ż)

Fabryka Obrabiarek Rafamet S.A. z KuŸni Raciborskiej jest jednym z kilku na œwiecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje równie wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym, hutniczym oraz zbrojeniowym.