Marka Śląskie dla Rybnika
Kulturalne działania Rybnika docenione za znaczący wkład w rozwój województwa śląskiego. Miasto otrzymało tytuł „Marka Śląskie” w kategorii kultura w konkursie organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego oraz Regionalną Izbę Przemysłowo-Handlową w Gliwicach.
Nagroda w konkursie „Marka – Śląskie” to forma wyróżnienia i promocji firm, instytucji, samorządów i osób, których działalność pozytywnie wpływa na postrzeganie regionu i przyczynia się do budowania tożsamości regionalnej województwa śląskiego w Polsce i Europie.
– Organizowane wydarzenia – m.in. koncerty, festiwale muzyczne, imprezy kabaretowe, literackie i teatralne – sytuują Rybnik w gronie miast z najlepszą ofertą kulturalną. Potwierdzeniem tego są dotychczasowe trzy edycje wydarzenia pn. „Maj, bzy, Rybnik i Ty”, za który to cykl imprez Rybnik został wyróżniony tytułem Marka – Śląskie w kategorii Kultura. Ta świetnie przygotowana pod względem programowym impreza potwierdza pozycję Rybnika jako wiodącego w regionie ośrodka kulturalnego – podkreśla prezydent Rybnika Piotr Kuczera, dodając, że wysoki poziom oferty kulturalnej miasta to efekt zaangażowania i dobrej współpracy pracowników miejskich instytucji i Biura Kultury rybnickiego magistratu oraz środowiska twórczego, za co serdecznie dziękuję.
Jak wskazują organizatorzy konkursu, idea przyznawania statuetki „Marki Śląskie” zrodziła się z chęci wypromowania przedsięwzięć z regionu województwa śląskiego.
– Wyróżnienie jest symbolem jakości, solidności ludzi, firm i instytucji tu pracujących. Pokazuje zmiany dokonujące się w województwie, podkreśla to, co o Śląskim powinna wiedzieć Polska, Europa i świat – czytamy na stronie Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowe w Gliwicach.
Nagrodę dla Rybnika – statuetkę „Marka-Śląskie” – odebrał podczas uroczystej gali prezydent miasta Piotr Kuczera w hali widowiskowo-sportowej „Arena Gliwice”.