Niedziela, 24 listopada 2024

imieniny: Emmy, Flory, Jana

RSS

26.07.2018 07:00 | 0 komentarzy | (q)

Ponad 19 milionów osób otrzyma list z Informacją o Stanie Konta Ubezpieczonego w ZUS. Warto uważnie go przeczytać. Znajdą się w nim informacje o sumie składek na koncie emerytalnym oraz wyliczenie prognozowanej emerytury.

ZUS wyśle prognozę emerytury
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Informacja o Stanie Konta Ubezpieczonego (IOSKU) to przede wszystkim szczegółowe dane o naszym koncie emerytalnym tj. o zgromadzonych tam środkach osób ubezpieczonych do 2017 r. i ich kapitale początkowym. Dokument wskazuje też, ile składek ubezpieczony zgromadził na dziedziczonym subkoncie w ZUS i jaka kwota trafiła do otwartego funduszu emerytalnego (jeżeli ktoś jest członkiem OFE). Informacja zawiera również zestawienie składek emerytalnych z poszczególnych miesięcy 2017 r.

Dla osób, które mają co najmniej 35 lat, przygotowano wyliczenia tak zwanej hipotetycznej emerytury. Dzięki temu mamy obraz naszego przyszłego świadczenia z dotychczas odprowadzonych składek – czyli w sytuacji gdybyśmy już w danym momencie zaprzestali pracować i na ubezpieczenie emerytalne nie trafiłaby ani jedna złotówka.

Kolejne wyliczenie to kwota jakiej można by się spodziewać, gdybyśmy pracowali do ukończenia wieku emerytalnego przy założeniu, że nasze wynagrodzenie się nie zmieni. Dodatkowe dwa warianty uwzględniają w przyszłej emeryturze również składki z subkonta w ZUS.

– Warto zaznaczyć, że prognozowane wyliczenia mają charakter orientacyjny i nie uwzględniają takich zmiennych jak wzrost zarobków, który następuje wraz z rozwojem kariery zawodowej. Ostatecznie to od każdego ubezpieczonego zależy, jaki będzie efekt jego aktywności zawodowej – podkreśla Beata Kopczyńska, rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Nie wszyscy otrzymają jednak list z ZUS. Do osób, które założyły profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (www.pue.zus.pl) nie wysłano tej korespondencji. Użytkownicy

PUE dostęp do tych informacji mają w każdej chwili po zalogowaniu się na swoim koncie.

W razie pytań lub wątpliwości dotyczących stanu konta zawsze można kontaktować się z ZUS. – Wystarczy przyjść do naszej placówki, zadzwonić do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00) albo odwiedzić naszą stronę internetową www.zus.pl – mówi Beata Kopczyńska, rzecznik prasowy ZUS.

Listy z IOSKu trafią do klientów ZUS najpóźniej do końca sierpnia. Do korespondencji ZUS dołącza także wyjaśnienie co oznaczają kolejne akapity w Informacji o Koncie Ubezpieczonego.

(red.)

Ludzie:

Beata Kopczyńska

Beata Kopczyńska

Regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego