środa, 20 listopada 2024

imieniny: Anatola, Rafała, Edmunda

RSS

Pociągi przejadą przez Kędzierzyn-Koźle z prędkością o 50 km/h większą niż dotychczas

08.07.2018 10:57 | 1 komentarz | ż

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przebudowę odcinka Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle. Efektem prac będą szybsze przejazdy pociągów i większe bezpieczeństwo.

Pociągi przejadą przez Kędzierzyn-Koźle z prędkością o 50 km/h większą niż dotychczas
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują przebudować odcinek Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (Granica Państwa).

Efektem przebudowy będzie podniesienie prędkości do 100 km/h (obecnie 50 km/h), poprawa bezpieczeństwa i przepustowości linii przez zastosowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zadanie obejmuje wymianę 4 km toru oraz remont 7 obiektów inżynieryjnych (4 wiadukty i 3 przepusty). Przebudowany będzie również przejazd w stacji Bierawa oraz zostanie częściowo wymieniona sieć trakcyjna na odcinku Kędzierzyn Koźle – Stare Koźle. Planowany termin zakończenia tych prac – listopad 2019 r. Szacunkowy koszt robót to ok. 27 mln zł.

Inwestycja jest kolejnym etapem prac na linii Kędzierzyn-KoźleChałupki, na którą PLK przeznaczyły łącznie 296 mln zł.

Intensywne prace trwają na odcinku Bierawa – Nędza oraz RacibórzKrzyżanowice. Wykonawca wymienił już 10 km torów. Kontynuowany jest remont 17 obiektów inżynieryjnych. Większy poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Bezpieczniej będzie także na 15 przejazdach kolejowo-drogowych.

Przebudowywane są stacje Nędza i Kuźnia Raciborska oraz przystanki Dziergowice i Tworków. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 8 odnowionych peronów z i nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem. W czerwcu br. zostały zakończone prace związane z remontem peronu 2 na przystanku osobowym Dziergowice oraz peronu 1 w Tworkowie. Perony zostały podwyższone, co znacznie ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów oraz dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne, nowe oświetlenie i oznakowanie.

W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie łącznie ok. 35 km linii kolejowej oraz 28 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów) m.in. dwa mosty 2 mosty - na rzece Psina o długości 91 m i na rzece Bierawka o długości 37 m.

Szacunkowy koszt rewitalizacji linii nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice to ponad 70 mln zł. Zadanie to jest finansowane ze środków budżetowych. Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale 2018 r.

źródło: PKP PLK, oprac. ż, fot. Silesia Transport Info