PKP unieważniły przetarg dla Raciborza
Przetargiem objęto opracowanie dokumentacji projektowej dla remontu stacji kolejowej w Raciborzu wraz z elementami infrastruktury kolejowej dla przyległych szlaków.
Sprawę remontu infrastruktury kolejowej w Raciborzu monitoruje Łukasz Bordo, miłosnik kolei z Raciborza, współtwórca branżowego portalu Silesia Info Transport. - Unieważnienie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla stacji Racibórz odkłada całość inwestycji w czasie i nie chodzi tutaj tylko o samą stację, ale również o budynek dworca kolejowego. Choć są to dwie różne inwestycje to jednak muszą być przeprowadzone w tym samym czasie, ponieważ dworzec jest integralną częścią infrastruktury kolejowej, czyli peronu I wraz z wiatą znajdującą się nad nim i przejściem podziemnym prowadzącym do peronów stacyjnych. Może brzmi to absurdalnie, ponieważ chodzi o jeden obiekt, którym jest stacja kolejowa w Raciborzu, ale zarządzana jest przez dwie różne spółki wchodzące w skład grupy PKP S.A. - pisze Ł. Bordo.
Oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla stacji kolejowej w Raciborzu otwarto 6 grudnia ubiegłego roku. W postępowaniu wzięło udział czterech oferentów:
1. Konsorcjum: Multiconsult Polska Sp. z o.o. i Transprojekt Gdańsk Sp. z o.o. - cena oferty brutto – 3 997 500 zł
2. Voessing Polska Sp. z o.o. - cena oferty brutto - 4 389 870 zł
3. TPF Sp. z o.o. - cena oferty brutto - 4 607 423 zł
4. WYG International Sp. z o.o. - cena oferty brutto - 2 402 420 zł
Budżet kolejowej spółki na wykonanie tego zadania wynosił 3 690 000 zł. PKP PLK miały dwa miesiące na wybranie zwycięzcy przetargu, jednakże w tym czasie nie zapadły żadne wiążące decyzje. Postępowanie zostało unieważnione.
- Walka o dworzec PKP w Raciborzu 59 wiadomości, 242 komentarze w dyskusji, 49 zdjęć, 2 filmy