Sobota, 5 października 2024

imieniny: Igora, Apolinarego, Placyda

RSS

Sala doświadczeń świata w rybnickim przedszkolu. Co to takiego? [ZDJĘCIA]

06.06.2017 11:59 | 0 komentarzy | pm

Pełna światła, zapachów i kształtów sala doświadczeń świata otwarta została w piątek, 2 czerwca w Przedszkolu nr 49 w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym.

Sala doświadczeń świata w rybnickim przedszkolu. Co to takiego? [ZDJĘCIA]
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Sala doświadczeń świata to polisensoryczna przestrzeń, której celem jest stymulowanie lub wyciszanie zmysłów. Dzieci będą z niej korzystać pojedynczo lub w ramach profilaktycznych zajęć ogólnorozwojowych z wykorzystaniem profesjonalnych sprzętów integrujących zmysły. – Taka sala z pewnością pozwoli na wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci niepełnosprawnych oraz podniesienie jakości edukacji przedszkolnej – podkreśla zastępca prezydenta Rybnika Wojciech Świerkosz.
Baldachim światłowodowy, magiczne akwarium, tunel nieskończoności, emitery zapachu, zestaw lustrzany, kaskada światłowodowa – to elementy wyposażenia sali. Znajdują się tam także: hamak terapeutyczny, projektor gwiazd, lampka światłowodowa, świecące głośniki z wodą, lustrzany alfabet i lustrzane cyfry. Są też piłki, wałki, materiały fluorescencyjne itp.
– W tej sali, dzieci mają prawo do wyboru bodźców, które są im potrzebne. Czyli jeżeli jest to słuch, to puszczamy muzykę relaksacyjną, bodźce wzrokowe – wszelkie możliwe stymulacje świetlne, a oprócz tego mamy aromaterapię, więc nasze dzieci będą dostymulowane wielozmysłowo. To ma bardzo istotny wpływ na ich rozwój. Na dzień dzisiejszy mamy siedem grup, w których jest 23 dzieci – z autyzmem, z niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnościami sprzężonymi – opowiada Joanna Węgrzyk, wicedyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczym.
Sala, która kosztowała 20 000 zł, powstała w ramach projektu „Przedszkole równych szans” dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego z Europejskiego Funduszu Społecznego. W projekcie uczestniczą 4 placówki (w tym integracyjne i o profilu edukacji specjalnej), w których organizowane są m.in. zajęcia terapeutyczne i warsztaty dla rodziców. Projekt obejmuje też zakupy pomocy dydaktycznych do zajęć.