środa, 27 listopada 2024

imieniny: Waleriana, Wirgiliusza, Ody

RSS

Korki na Ostrogu. Kierowcy załamują ręce, co na to zarządca drogi?

02.05.2017 18:30 | 0 komentarzy | żet

Remont ulicy Rudzkiej coraz bardziej daje się we znaki kierowcom. W godzinach szczytu wyjazd z centrum przez Ostróg w kierunku Markowic trwa nawet 45 minut dłużej niż w normalnych warunkach.

Korki na Ostrogu. Kierowcy załamują ręce, co na to zarządca drogi?
Kierowcy uważają, że ręczne sterowanie ruchem znacznie poprawiłoby sytuację komunikacyjną na Ostrogu
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

– Stoimy tam średnio pół godziny. To jest niepoważne, kierownik budowy w ogóle już nie odbiera moich telefonów. Do tego prace posuwają się bardzo powoli. Ja rozumiem, że tam jest termin do września, ale nie można tak ludziom utrudniać życia, że na placu budowy jest jeden koparkowy i jedna ciężarówka, o godzinie 14.00 nie ma już nikogo, a korek się ciągnie aż po krzywy blok na Ostrogu – powiedział nam zawodowy kierowca z raciborskiego PKS (imię i nazwisko do wiadomości redakcji).

Nie sterują, a powinni

Kierowcy autobusów narzekają przede wszystkim na odcinek przy końcu ulicy Rudzkiej, gdzie prace prowadzi jedna z firm podwykonawczych. Zgodnie z umową, w godzinach szczytu, gdy tworzą się korki, budowlańcy powinni delegować pracowników do ręcznego sterowania ruchem. Jak mówią nam kierowcy, pamiętają o tym ludzie Trawińskiego oraz pracownicy Przedsiębiorstwa Robót Drogowych, dzięki czemu remontowane przez nich odcinki drogi udaje się utrzymać w stanie względnej drożności. Gorzej jest na feralnej końcówce drogi, którą zajmują się ich podwykonawcy.

Niedogodności nie da się uniknąć

Postanowiliśmy sprawdzić, co o zaistniałej sytuacji sądzą przedstawiciele Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, który płaci za przebudowę Armii Krajowej i Rudzkiej (ulice znajdują się w ciągu drogi wojewódzkiej 919).

– Rozmawiałem na ten temat z inspektorami nadzorującymi budowę z naszej strony. Otrzymałem informację, że organizacja ruchu zostanie specjalnie skontrolowana, w tym także to, czy ręczne sterowanie ruchem jest zawsze wprowadzane, gdy tworzą się szczególnie duże korki – powiedział nam Ryszard Pacer, rzecznik ZDW w Katowicach, jednocześnie zaznaczając, że „pewnych niedogodności” nie da się uniknąć.

Będzie objazd?

Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że konsultowany jest wariant wprowadzenia objazdu remontowanego odcinka DW 919 na Ostrogu. Plan zakłada skierowanie ruchu samochodów osobowych oraz autobusów na ulicę Cecylii. Aktualnie opiniują go przedstawiciele odpowiednich służb.

Termin zakończenia remontu ulicy Rudzkiej przewidziano na koniec września tego roku. Później rozpocznie się remont ulicy Armii Krajowej. Za realizację całości prac odpowiada konsorcjum firm Bruki Trawiński – Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, które wygrały ogłoszony przez Zarząd Dróg Wojewódzkich przetarg. Oferta raciborskich firm opiewała na kwotę 8,4 mln zł (brutto) i była najniższą spośród wszystkich zgłoszonych.

Wojtek Żołneczko