Obwodnica dla Raciborza jest jak bajpas dla zawałowca
- Dla tego miasta budowa drogi Racibórz - Pszczyna jest sprawą życia i śmierci - oznajmił na sierpniowej sesji Jan Gregorowicz dyrektor techniczny firmy Inkom z Katowic, która wykonała analizy ruchowe dla Raciborza.
Ekspert od ruchu drogowego mówił radnym, że natężenie ruchu przez Racibórz jest niższe niż średnia wojewódzka. Wspierał go tu wiceprezydent Wojciech Krzyżek: W Raciborzu przejeżdża 7 tys. pojazdów na dobę, a w aglomeracji jest to 100 tys.
Chociaż zdaniem Gregorowicza Racibórz ma "wydolny układ drogowy" to występuje zasadność budowy obwodnicy miejskiej. Z jego danych tranzyt jadący przez Racibórz traktuje miasto w większości jako miejsce docelowe lub przystankowe. - Tranzyt korzysta z miasta i ma w nim coś do załatwienia, sprawy towarzyskie, gastronomiczne czy handlowe - wymieniał dyrektor z Inkomu. Ponadto w szczycie komunikacyjnym problemy z przejezdnością są widoczne.
Gregorowicz podkreślał jak ważna jest dla Raciborza budowa jego północnej obwodnicy. - To sprawa życia i śmierci. Jeśli nie powstanie to okoliczne ośrodki będą górować nad Raciborzem pod względem skomunikowania z autostradami i drogami ekspresowymi - ocenił specjalista.
Ludzie:
Wojciech Krzyżek
Zastępca Prezydenta Wodzisławia
Komentarze
14 komentarzy
Proszę sobie spojrzeć na połączenie z Pszczyny do A4, z Rybnika do A4 (:)) ), a z Raciborza? Biała plama. Ale walczą jak lwy o połączenie poziomie do zaplecza śląska. Komedia.
http://imgur.com/a/xnd4G
Turystycznie do Wrocławia. No muszę pogratulować orientacji. Pracuję akurat w takiej branży w której mam stały kontakt z Niemcami. Przynajmniej raz w miesiącu muszę dojechać do granicy. Kilka razy w tygodniu do Gliwic, czy do Katowic. Chcę Państwa poinformować o tym, że Racibórz z dobrym połączeniem z światem nie słynąłby jedynie z dużej ilości galerii handlowych. Bo tylko z tym kojarzy się to wymierające miasto.
Przechodzenie do woj. opolskiego przecież nie ma sensu. Racibórz potrzebuje połączenia z CENTRUM śląska. Nikt z raciborskich polityków tego nie załatwi. Ale czyja to wina? Wannabe polityków? Czy wyborców dających w kółko mandaty tym samym ludziom?
Na razie styl ich działania idealnie pasuje do "przyczepiło się gówno do okrętu i krzyczy PŁYNIEMY!".
Nie będę Was przekonywał do tego, że połączenie z Rybnikiem to działanie w stylu: byle co byle było. Macie te weekendowe imprezy w remizie strażackiej w Rybniku i to Was zadowala. Gratuluję.
PS Ciekawy jestem kiedy ludzie z miejscowości znajdujących się na trasie do Gliwic wyjdą na ulice i zaczną je blokować. Współczuję również mieszkańcom Markowic.
@ehhh: oczywiście, że dla Raciborza bezpośrednie połączenie z A4 na poziomie Gliwic byłoby dużo lepsze niż połączenie z A1 na poziomie Żor, tylko który polityk z Raciborza jest w stanie zrealizować ten pomysł?
W obecnej, beznadziejnej, drogowej sytuacji, jedyne co włodarze Raciborza byli w stanie zaproponować, to przejście do Opolskiego, kiedy w ostatnim czasie pojawiają się komentarze, że to województwo powinno zostać zlikwidowane... Sorry, ale tak jak napisał przedmówca, musisz zejść na ziemię, bo to miasto nie ma zbyt wielkiej siły przebicia. Niestety.
@ehhh - miałem na myśli to, że w Rybniku jest więcej instytucji państwowych których nie ma w Gliwicach, a do których się jeździ załatwiać sprawy typu: komisje lekarskie, ZUS, Urząd Celny, WORD, WKU, szpitale specjalistyczne itd. Natomiast co do miejsc pracy to zgoda, zarówno Rybnik jak i Gliwice oferują ich dużo, do samego Raciborza też dojeżdża się do pracy. Jeśli jest potrzeba nowej drogi z Raciborza do Gliwic to dlaczego nikt z władz miasta jej do tej pory nie zgłosił? Do Wrocławia to się jeździ torystycznie, a poza tym nikt z powodu Raciborza nie wybuduje kolejnej drogi do Wrocławia skoro jest A4 i stara droga krajowa. Radzę myśleć bardziej racjonalnie i odpowiedzialnie!
@rozsądek
Dokładnie to samo można napisać o Gliwicach. Do tego nie rozumiem zwrotu "nie podlega". Związki zawodowe są gdzie? W Katowicach. Do tego sądy. Onkologia w Gliwicach. Specjalna strefa ekonomiczna katowice - jak dużo przemysłu jest w Gliwicach, a jak dużo w Rybniku? A4 łączy zachód z wschodem. Proszę się zorientować jak dużo ludzi jeździ do Wrocławia. W tej chwili trzeba jechać na Krapkowice.
@storek
na gliwice to około 14km więcej
Widzę, że obaj macie problem ze zrozumieniem jednego faktu: połączenie z A4 ma więcej sensu niż z A1.
@ehhh - w Rybniku pracuje dużo Raciborzan, młodzi jeżdżą do kin, na imprezy, do szkół, dużo ludzi jeździ w celach handlowych, biznesowych, do ZUS, WKU, Urzędu Celnego, WORD i innych instytucji. Tak prawdę mówiąc jeśli chodzi o instytucje, Racibórz nie podlega pod nic co ma siedzibę w Gliwicach. Albo w Rybniku albo w Katowicach. Droga PR umożliwi także szybki dojazd do Katowic i w Beskidy czy w kierunku Krakowa.
Racibórz ma problem załatwić pieniądze na 26km do Rybnika, a ktoś myśli że daliby radę załatwić na 40km drogi do A4? Na pewno zaletą drogi RP jest to, że nie tylko mieszkańcy Raciborza będą korzystać, ale również Rydułtów, Pszowa i okolicznych miejscowości. Do Gliwic trochę na około, ale i tak chyba lepszy dojazd niż przez Rudy :)
@starysrc Podpisuję się rękoma i nogami pod wszystkim co Pan napisał. Pomysł KOLEJNEGO połączenia z Rybnikiem to jakaś chora wizja. Prawdopodobnie coś się stało o czym jawnie panowie politykierzy nie powiedzą.
NOWA droga na Gliwice jest niezbędna. Ogromny ruch, który powoduje niebezpieczeństwo w wszystkich miejscowościach po drodze do Gliwic jest kompletnie pomijany. Nic tu nie da stawianie znaków, sporadyczne kontrole prędkości. Ludzie spieszą się do miast w których mają do załatwienia sprawy. Co takiego ważnego jest w Rybniku? W Gliwicach ludzie studiują, pracują. W Katowicach znajduje się wiele instytucji do, których dostęp jest zwyczajnie utrudniony. Jazda tą ścieżką do Gliwic to często walka na śmierć i życie. Wąskie drogi, ciężarówki, przedstawiciele handlowi, wymuszone łamanie przepisów drogowych (żeby dojechać w rozsądnym czasie). A politykierzy uczepili się Rybnika.
Droga na Rybnik jest chorym pomysłem, który niestety zostanie zrealizowany. Ehh te Raciborskie KGB.
@starysrc Podpisuję się rękoma i nogami pod wszystkim co Pan napisał. Pomysł KOLEJNEGO połączenia z Rybnikiem to jakaś chora wizja. Prawdopodobnie coś się stało o czym jawnie panowie politykierzy nie powiedzą.
NOWA droga na Gliwice jest niezbędna. Ogromny ruch, który powoduje niebezpieczeństwo w wszystkich miejscowościach po drodze do Gliwic jest kompletnie pomijany. Nic tu nie da stawianie znaków, sporadyczne kontrole prędkości. Ludzie spieszą się do miast w których mają do załatwienia sprawy. Co takiego ważnego jest w Rybniku? W Gliwicach ludzie studiują, pracują. W Katowicach znajduje się wiele instytucji do, których dostęp jest zwyczajnie utrudniony. Jazda tą ścieżką do Gliwic to często walka na śmierć i życie. Wąskie drogi, ciężarówki, przedstawiciele handlowi, wymuszone łamanie przepisów drogowych (żeby dojechać w rozsądnym czasie). A politykierzy uczepili się Rybnika.
Droga na Rybnik jest chorym pomysłem, który niestety zostanie zrealizowany. Ehh te Raciborskie KGB.
@starysrc - ale kto broni Raciborzowi budowy nowych dróg do Gliwic, Ostrawy czy nawet Opola? Pytanie inne, czy tym ośrodkom zależy na połączeniach z Raciborzem i skąd Racibórz weźmie kasę na takie inwestycje? Racibórz to chyba jedyne miasto w województwie śląskim które po 1990 roku nie wybudowało ani 1 km nowej drogi. Widocznie ilość aut w Raciborzu jest tak mała, że nie ma takiej potrzeby. Ruch tranzytowy przez Racibórz też niewielki bo skąd i dokąd można jechać przez Racibórz? Do Głubczyc??? Nie gorączkuj się bo P-R powstanie zapewne tylko na odcinku A1-płd. obwodnica Rybnika bo na resztę nie ma kasy i z nazwy Pszczyna-Racibórz zostanie tylko Pszczyna-Rybnik.
Krzyżek jak zwykle wbił się w punkt! Czuć fachurę. Chociaż brakowało mi słów o tym, że czegoś tam się nie da zrobić.
Kto w ogóle wymyślił że dla Racka kluczowe ma niby być połączenie z Rybnikiem? Pewnie kiedyś tak stwierdzili jacyś utytułowani za masło i jajka rybniccy pseudoeksperci robiąc badania tak aby potwierdzały to kretyńskie twierdzenie, a raciborscy tępi notable łykli ten kit jak głodne pelikany i traktują jak dogmat. Za pieniądze które ci debile chcą zmarnować na nikomu niepotrzebną nową drogę na wschód, Racibórz mógłby mieć autostradową obwodnicę miasta i jeszcze by zostało na porządny remont drogi do Gliwic, które są jednym ze strategicznych kierunków dla tego miasta. Gliwice/Katowice, Opole/Wrocław, Ostrawa to są priorytety dla Raciborza a nie nic nie znaczący, acz silący się na wielkość pozerski Rybnik i połączenie z A1 w Żorach, ni w p... ni w oko! Tymczasem ci durnie forsuję tą drogę przy każdej okazji a tu trzeba wyraźnie rozgraniczyć między bardzo potrzebną obwodnicą a zbędną nową drogą Racibórz-Pszczyna. Po ch... jak już mamy dwie drogi do Pszczyny, przez Rybnik i przez Wodzisław, tylko należy je wyremontować. Nie pozwólmy tym durniom zmarnować tyle pieniędzy na jeszcze jedną drogę do Rybnika, bo za kilka lat będziemy w czarnej d... zmuszeni do Katowic czy do Czech jeździć przez Rybnik!! bo najważniejsze dla nas dziś drogi się rozsypią, a widoków na kasę nie będzie jeśli rozp... limy miliard złotych na ten najgłupszy w historii Racka pomysł!
W tym tekście nie ma logiki! Z jednej strony (wg relacji redakcji) pan Gregorowicz mówi, że "występuje zasadność budowy obwodnicy miejskiej", a z drugiej stwierdza, że "tranzyt jadący przez Racibórz traktuje miasto w większości jako miejsce docelowe lub przystankowe", czyli inaczej mówiąc, że większość ruchu przez miasto (także w godzinach szczytu) to ruch do i z Raciborza. A to oznacza, że sama obwodnica miasta nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Raciborza, gdyż zdecydowanie największy ruch generują ci którzy albo z Raciborza wyjeżdżają, albo do niego przyjeżdżają.
I co z tego, że ekspert mówi o życiu i śmierci (miasta) jak jeszcze w ubiegłej kadencji co niektórzy włodarze nie widzieli potrzeby budowy obwodnicy. Teraz to im się poglądy pozmieniały. Prawda prezydencie a może powinno już być burmistrzu?