Koleje Śląskie obniżają ceny, żeby przyciągnąć pasażerów
Frekwencja na linii kolejowej Katowice - Rybnik - Wodzisław - Chałupki jest niezła, ale mogłaby być lepsza.
Od 1 lipca obowiązuje nowy cennik biletów Kolei Śląskich. Z punktu widzenia pasażerów powiatu wodzisławskiego zmiany są korzystne, bo bilety potaniały. Z Wodzisławia Śl. do Rybnika czy z Rydułtów do Raciborza i Rybnika za bilet normalny płacimy 4 zł. Z Wodzisławia do Chałupek pojedziemy za 3 zł. Bilety miesięczne kosztują odpowiednio 110 zł i 70 zł. Koleje Śląskie zdecydowały się obniżyć ceny biletów na tych odcinkach, gdzie frekwencja była niska. Ma to zachęcić pasażerów do częstszego korzystania z oferty Kolei Śląskich. Byliśmy ciekawi ilu pasażerów podróżuje pociągami KŚ w powiecie wodzisławskim. Spółka nie ujawnia jednak dokładnych danych o frekwencji. Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich tłumaczy, że są to dane wrażliwe, których ujawnienie mogłoby pomóc konkurencyjnym przewoźnikom autobusowym w dopasowaniu własnej oferty i podebraniu pasażerów, na co Koleje Śląskie gospodarujące mieniem publicznym nie mogą sobie pozwolić. Podaje jednak dla przykładu, że linia S71 Katowice – Rybnik – Wodzisław Śl. – Chałupki pod względem popularności plasuje się w połowie stawki wszystkich linii Kolei Śląskich. – Frekwencja nie jest więc najgorsza, ale mogłaby być lepsza – kwituje rzecznik.
To pierwsza od trzech lat korekta cen biletów śląskiego przewoźnika kolejowego i pierwsza, w której są też obniżki. Dotąd zmiany cennika oznaczały wyłącznie obniżki.
Koleje Śląskie zrezygnowały ponadto z opłaty za przewóz wózka dziecięcego. Natomiast podniosły kary finansowe dla osób podróżujących bez ważnego biletu.
(tora)
fot. Koleje Śląskie
Komentarze
10 komentarzy
A jo bych jednak na tych Czechach oko zatrzymoł ,wystarczy yno pojeździć tymi kolejami . Tanio wygodnie i doś pryntko ,w cugu np. możesz sie i wykąpać ( nie w kożdym bo nima jednego przewoźnika i jednej ceny ) Z Bohumina do Pragi w 2,5 godz . w luksusowych warunkach . W Polsce byś jechoł 2-dni . Więc coś w tych czeskich kolejach jest warte naśladowań . Lepszy dopłacić z państwowej kasy do kolei niż rozdać pijakom pożyczane pieniądze (20 miliardów ) na 500+ i wtyn sposób kupić sobie matołów w wyborach .
@mhl999■, nie bardzo rozumiem, przecież Czeskie koleje tak samo jak i Polskie, to przynoszą straty, najwięcej strat przynosi kolej osobowa, towarowa kolej jest dotowana przez państwo. Mimo że kolej modernizują od 1993 roku i masę kasy w nią władowali, to nadal przynosi ogromne straty, mimo że mają dawno pendolino, co jedzie 160 km/h, to i tak odnotowują ogromne straty, więc jaki ma sens się na nich wzorować, skoro nie umieją konkurować z prywatnym przewoźnikiem. Kiedyś nawet TIRy na lawetach przewozili, ale już od dawien dawna tego nie robią, bo było to nieopłacalne, więc jaki ma sens się wzorować na Czechach, skoro oni masę kasę do interesu dopłacają.
@logiczne - wystarczy wzorować się na czechach ;)
W pociagach masakra tłum wagony doczepiaja brak miejsca. Z innych wojewóctw .jada pociagami do Katowic bo tam z biur podrozy wyjezdzaja do Bulgari z Pks Katowice .Samochodem do Katowic nie przyjedzie bo nie zostawi na 2 tygodnie samochodu i do tego opłata.
Arteks wiecej wiesniakow ze wsi do miast jezdzi dziennie w Polsce niz na trasie Wodzislaw -Rybnik lub Rybnik -Chalupki hahahaha w katowicach to jest zycie calymi dnia kolejki przy kasach biletowych takiego oblezenia to Rybnik Wodzislaw nigdy nie beda mialy.Dalekobiezna podroz z Katowic miejsca zajete logiczne ty chyba tez masz pod glowka nie rowno czym wiecej samochodow tym bardziej powietrze jest zatrute w miastach w Polsce jest porobione zeby sie przerzucili ludzie na pociagi w danej miejscowosci jezdzisz o polowe taniej
Nikt normalny się już nie wzoruje na Europie, bo Europa stała się lewicowo-socjalistyczna, zaleje ją fala uchodźców i jest po Europie, więc kiepski przykład z tą Europą. Wydano miliardy na coś, czym jedzie parę osób, bo ilu twoich znajomych korzysta z komunikacji publicznej? Znasz kogoś, bo ja nie znam nikogo, kto by jechał pociągiem czy autobusem, wszyscy jeżdżą autami. Zamiast więc kasę przeznaczać na remonty dróg czy autostrady, to przeznacza się ją na rzeczy, z których korzysta promil ludzi, a tak to ilu ludzi by korzystało z wyremontowanych dróg, obwodnic itp.
@szoffer "tanie mięso psy żerą". Jeśli mówimy o doganianiu Europy w różnych dziedzinach życia - dlaczego nie wzorować się na tamtych krajach, które postawiły na transport publiczny i dzięki temu ich miasta się nie zakorkowały, a swobodny dostęp do przemieszczania się zyskały też osoby niepełnosprawne. Kolej to kręgosłup transportowy kraju - równie istotny co obronność czy autostrady, nie dziwi mnie to, że inwestycje w kolej będą teraz co raz wyższe. A co do ilości pasażerów to trudno,
żeby w okresie wakacyjnym na trasie łączącej małe wioski jechało 500 osób. Przecież nawet ruch na drogach w naszym regionie znacząco spada w okresie letnim. Pociąg na trasie Wodzisław-Chałupki przewiózł 41 osób ale na całej trasie od Katowic pewnie z 250. Trzeba brać pod uwagę całą trasę, a nie tylko jej kawałek. Piszesz, że sprawniej - a od kiedy głośny, ciasny i stojący w korku autobus jest sprawniejszy od pociągu? Jeśli miasta będą podwyższać opłaty za parkowanie - wieśniaki same chętnie zaczną zostawiać auta pod dworcami i dojeżdżać do miast pociągami. To tylko kwestia czasu.
Czyli pół autobusu, nie lepiej podstawić autobus? Taniej i sprawniej
Frekwencja piątkowa trasa Wodzisław-Bogumin Wodzisław Śląski wsiada 5 osób wysiadają 4; Czyżowice wsiada 0, wysiadają 4; Bełsznica wsiada 0, wysiadają 2; Olza wsiada 0, wysiadają 4; Rudyszwałd wsiada 0, wysiada 1; Chałupki wsiada 0, wysiada 4, Bogumin wysiada 10. Czyli pociąg przewiózł 34 osoby... Trasa Chałupki - Wodzisław - Chałupki wsiada 9 osób, Rudyszwałd wsiadają 3, Olza wsiadają 23 osoby!, Bełsznica wsiadają 4 osoby, Czyżowice wsiadają 2 osoby - w pociągu w Wodzisławiu było zatem 41 osób.
Tu nie trzeba liczyć, wystarczy zobaczyć na przejazdach kolejowych, że te pociągi jadą puste, w środku może z 5-10 osób w szycie, wożą powietrze i nic więcej.