Tauron podpina wreszcie prąd do rogatek
– Na początku roku informowaliśmy, że inwestycja na odcinku Rybnik – Wodzisław Śląski – Chałupki zostanie w pełni zakończona w pierwszym półroczu 2016 r. I mam zapewnienie, że do 30 czerwca wszystkie prace i odbiory zostaną zakończone – mówi Jacek Karniewski z Zespołu Prasowego PKP PLK (pisaliśmy o tym 26 stycznia – przyp. redakcji).
Jace Karniewski tłumaczy, że na stacjach Wodzisław Śl. I Olza została zakończona instalacja wszystkich urządzeń sterowania ruchem kolei. Dotąd czynne tam były pojedyncze tory, co ograniczało przepustowość linii kolejowej, na czym cierpiał przede wszystkim ruch transportowy. Dodatkowo w Wodzisławiu pomyślnie odbiory przeszła sieć trakcyjna. Natomiast trakcje w Olzie czekają na odbiór. Przedstawiciel PLK tłumaczy, że wciąż trwają roboty na szlaku. Między innymi od niedawna Tauron podłącza zasilanie do dziewięciu nieczynnych dotąd przejazdów kolejowych. Technicznie na przejazdach kolejowych wszystko było gotowe od tygodni, co mówi naszej redakcji wykonawca – firma Rubau. Czekano jednak na energię elektryczną. W PLK dowiadujemy się, że przeciągnęły się uzgodnienia z energetyką. Jacek Karniewski mówi, że do końca maja powinny potrwać odbiory techniczne, a całe zadanie zakończy się miesiąc później. – Szlak osiągnie pełną sprawność, ograniczenia zostaną zlikwidowane i przywrócona zostanie normalna prędkość pociągów – mówi rzecznik prasowy.
(tora)
Komentarze
4 komentarze
Skoro urzadzenia SRK są oddane do użytku a trakcja przeszła odbiory dlaczego wciąż w Wodzislawiu nie są czynne dodatkowe tory?
Panie Arturze, wykonawca wyraźnie informował, że nie ma zasilania w 9 przejazdach. Oczywiście, że rogatki zostały oddane do użytku, inaczej nie byłby możliwy ruch pociągów. Nie zmienia to faktu, że część z nich funkcjonowała połowicznie, skoro nie działały na nich sygnalizatory. Skutkiem tego było ograniczenie prędkości pociągów.
Tytuł: "Tauron podpina wreszcie prąd do rogatek" - Droga redakcjo, na całej linii 158 wszystkie rogatki są oddane od dawna do użytku. Podłączone nie są jedynie sygnalizatory SSP na przejazdach kategorii C.
Zobaczymy ile torów będzie czynnych w Wodzisławiu i Olzie.