Pociąg Kolei Śląskich testował tory - zdjęcia
Dziś zgodnie z zapowiedziami z linią 158 Rybnik - Chałupki zapoznał się pociąg testowy Kolei Śląskich. Ale nie był to jedyny pojazd szynowy, który spotkaliśmy dziś na szlaku.
Skład EN 57 dotarł na stację Wodzisław Śląski kilka minut po godz. 13.00. Przyjazd obserowała garstka ludzi. Około godz. 13.45, a więc pół godziny później, niż pierwotnie planowano, wyruszył w kierunku Chałupek. Wcześniej zauważyliśmy lokomotywę Kolei Czeskich (Ceskie Drahy) jadącej od strony Chałupek.
Jak już informowaliśmy wcześniej od dziś trwają też testy PKP Intercity. Jazdy będą wykonywane m.in. lokomotywami EU07 czy EP09.
Komentarze
28 komentarzy
raczej nic nie zmienią, ale warto aby miasto i mieszkańcy oraz media razem walczyli o ulepszenia bo linię można "podrasować"
Ciekawe czy tak to zostawią, czy będą nanosić poprawki w jakiś nieokreślony jeszcze sposób.
W Wodzisławiu z dwoma torami też może zabraknąć miejsca... Zresztą cały ten remont dowodzi kompletnego nieprzygotowania PLK, brak odbudowy czyżowickiej mijanki, koncepcji z drugim torem do Turzyczki, "blokady" wodzisławskiej górki rozrządowej czy braku remontu większej liczby torów na stacjach czy już całkiem duże wpadki z brakiem rozjazdu trapezowego w Olzie itd itp. W Wodzisławiu również mogli zostawić przynajmniej kawałek toru do Jastrzębia (pod most na Jastrzębskiej) z kozłem oporowym jako tor manewrowy, no ale jak widać w PLK nikt poważnie o tym remoncie nie myślał. Wydano grubą kasę ale zamiast za kilka milionów więcej naprawdę poprawić zdecydowanie funkcjonalność nawet nie pomyśleli jak to zrobić.
Najlepsze jest to, że w Olzie są zaplanowane krzyżowania pociągów osobowych.
schrznili coś to siedzą po cichu licząc że nikt się o nic nie zapyta. Jeszcze Pan Tomasz powinien zapytać o oświetlenie stacji towarowej w Wodzisławiu bo tam ciemno jak w lesie. Teraz tylko złomiarzy brak. Żeby nawet żarówek nie wymieniać w latarniach to już świadczy o wyjątkowym olewnictwie ze strony pracowników PLK.
dziękuje za zajęcie się sprawą. Niby remont skończony a jednak nie. Ciekawe kiedy planują pełne przywrócenie funkcjonalności stacji kolejowej w Wodzisławiu i Olzie.
Potwierdzam, że dostałem maila od internauty Intera - wysłałem pytania do PKP PLK, wzmocnione wypowiedzią przedstawiciela PKP Cargo (polecam http://www.nowiny.pl/nowiny-kolejowe/114669-pkp-cargo-ma-problemy-z-testami-torow-rybnik-chalupki.html). pozdrawiam, Tomasz Raudner
@inter dzięki za wiadomość, trzeba poczekać na reakcje i ustalenia co nadal zawodzi, ale to jakaś poważna sprawa w moim odczuciu, a nie błachostka.
@zxc wysłałem do Pana Redaktora Naczelnego NW T. Raudnera wiadomość w sprawie problemów z oddaniem stacji Wodzisław i Olza do użytku. W Wodzisławiu czynne są tylko dwa tory zaś w Olzie jeden, co uniemożliwia jazdy testowe przewoźników towarowych w tej chwili, bo jest za mało miejsca nawet dla osobówek. PKP PLK oczywiście nabrała wody w usta o tym że z 14 torów w Wodzisławiu czynne są tylko 2 a w Olzie z 8 torów aż jeden. Z tego powodu Koleje Śląskie stoją wszystkimi składami na torze przy budynku dworca, aby następny tor był wolny i cokolwiek pomiędzy Rybnikiem Towarowym a Chałupkami mogło po nim jechać!
Czy Redakcja może zapytać dlaczego na stacji w Wodzisławiu czynne są tylko 2 tory (3 były remontowane) nieczynny jest jeden tor remontowany oraz 11 torów towarowych! Podobnie w Olzie gdzie pociagi nie mogą się mijać i w tej chwili pomiędzy Chałupkami a Wodzisławiem może znajdowac się tylko jeden pociag a na całej dużej stacji w Wodzisławiu czynne są tylko dwa tory! Uniemożliwia to jazdy towarowe. Jak długo Rubau i PLK będą remontowac tą linię? To istotne dla ruchu towarowego. Poza tym na stacji poza dwoma peronami panuja egipskie ciemności bo PLK od kilku miesięcy nie wymienia żarówek latarnii na stacji. Czy Redakcja może zapytać w PLK jak długo trwać będą prace?
a może chodzi o ten wagon samowyładowyczy TYPU 204 V ? Podobne wagony widziałem Rubau je miał podczas robót torowych, może to był pociąg Rubau bo inaczej musiałoby to być Cargo albo jakiś towarowy, ale skoro innych nie widać to raczej cargo wciąż nie jeździ co samo w sobie jest dość dziwne, bo słyszałem nie tylko ja, że narzekali też na objazdy.
Te wagony (Ucs) często jeździły w składzie pociągu z Marcela do Marklowic.
Foto: http://s11.postimg.org/8pn0ckrn5/Artur_Klimek_03.jpg
Piszą o nas :) http://inforail.pl/wodzislaw-slaski-stawia-na-kolej_more_80765.html
@zxc co do lokomotywy to nie widziałem , co do wagonów wybacz nie znam się na fachowych nazwach ale to nie te co napisałeś ale coś takiego : https://www.google.pl/search?q=wagony+do+materia%C5%82%C3%B3w+sypkich&client=ubuntu&hs=tUQ&channel=fs&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwidxP2I86TKAhVlJHIKHf4OA80QsAQIKA&biw=1354&bih=769#imgrc=xodIf9XWc3QpWM%3A
a ten nocny to jesteś pewny Toffi że był to ET22 z wagonami falns?
18:34 KŚ na przejeździe na Bogumińskiej jechał w kierunku Chałupek. Pewnie niedługo i będzie wracał.
Cargo faktycznie nie widać , a co do tego nocnego to dodam że bardzo wolno jechał jakieś 20 km/h
a czy macie jakieś informacje o ruchu cargo? Jakoś towarowych testowych nie widać, jedynie Toffi coś pisał o pociągu o 2 w nocy z dwoma wagonami falns.
Fajnie Tofffi że obserwujesz linię i widzisz co się dzieje, dzięki za informajce również.
Dzięki tak też myślałem ale nie byłem pewny. Tym czasem za oknem 16:45 znowu KŚ do SWD co również Inter potwierdza Twoją odpowiedź.
Dodając do tego co pisałem wcześniej, odbudowa mijanki w Czyżowicach dzieliła by szlak Wodzisław-Chałupki na 3 odstępy blokowe, w tej sytuacji pomiędzy Wodzisławiem a Chałupkami jednocześnie mogłoby znajdować się aż 3 pociągi. Jeden pomiędzy Wodzisławiem a Czyżowicami, drugi pomiędzy Czyżowicami a Olzą a trzeci pomiędzy Olzą a Chałupkami. Poprawiło odstęp wynosiłby około 6-7 minut dla osobówek i ok. 10-12 minut dla towarowych co znacznie poprawiałoby przepustowość.
Toffi odstęp blokowy, w przypadku naszej linii pomiędzy Wodzisławiem a Chałupkami są dwa takie odstępy: Wodzisław-Olza i Olza-Chałupki. Na każdym z tych dwóch odcinków może znajdować się tylko jeden pociąg. Czyli np. możliwa jest jazda z Wodzisławia do Olzy i w tym samym czasie z Chałupek do Olzy, natomiast pomiędzy Olzą a Wodzisławiem i Olzą i Chałupkami może jechać tylko jeden skład. Najwięcej km do przejechania jest pomiędzy Olzą a Wodzisławiem dlatego ten odcinek określa przepustowość szalku, dziś sprawdzałem i na tą chwilę wynosi ona ok 2 składy na godzine, a dokładniej co mniej więcej 25 minut może jechać pociąg. Od 13:00 tak właśnie się działo i non stop na granicy przepustowości jeździły pociągi testowe. Jak prędkość się podniesie to czas się skróci do około 12 minut dla osobówek do ok 20 minut dla towarowych.
Tak przy okazji testów to powiedzcie mi jak to jest z odstępami czasowymi. Powiedzmy o 16:00 rusza pociąg z SWD do Chałupek o której może za nią jechać następny skład ??? Tu chodzi o odstęp czasowy , kilometrowy jak to jest ???
Jestem w domu , pogoda dobra więc widzę na tory 16:18 Skoda znów jedzie w do SWD :)
no to mamy prawdziwe otwarcie lini,myślę ze 18 stycznia zacznie sie jazda rozkładowa
Jazdy testowe dziś w pełni.
Zaczęło się od drezyny PLK o 13:25
o 13:50 Skoda PKP IC (CD) 163-048-2 - była pierwszą jazdą testową na LK158
o 13:57 EN57 1010 jazda w kierunku Chałupek
o 14:55 powrót do Wodzisławia
kolejne składy o 15:03 i 15:25. Ruch w tej chwili na granicy przepustowości (wychodzi, że wynosi ona przy ograniczeniach 25 minut czyli pociagi jadą średnio 30 km/h)
Bardzo dobrze, że redakcja Nowin stanęła na wysokości zadania i zrobiła fotorelację z pierwszego dnia jazd pociągów w związku z zapoznaniem ze szlakiem.
Lokomotywa Czeskich Drah jechała w ramach zapoznań ze szlakiem spółki PKP InterCity. Jest to czeski elektrowóz Škoda 71E seria 163. Ja dorzucę moje zdjęcie z przejazdu EN57 przez przejazd drogowo-kolejowy na ulicy Kopernika w Wodzisławiu Śl. http://s23.postimg.org/3kf51unpl/zapoznanie1.jpg