Niedziela, 24 listopada 2024

imieniny: Emmy, Flory, Jana

RSS

Rydułtowski urząd zainwestował w nową stronę

18.01.2015 09:43 | 0 komentarzy | mak

Zmienił się wygląd miejskiej strony internetowej. Nowa ma wyraźniej niż do tej pory eksponować rydułtowskie atrakcje. Będzie też więcej zdjęć.

Rydułtowski urząd zainwestował w nową stronę
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

RYDUŁTOWY Poprzedni serwis nie zmieniał się od 2008 r. Zdążył się więc zestarzeć. Był problem z dodawaniem zdjęć czy filmików, co obniżało jego atrakcyjność. Ale to nie jedyny powód, dla którego Rydułtowy zdecydowały się na nową stronę. - Wcześniej panował pogląd, że strona internetowa urzędu miasta powinna zawierać głównie informacje urzędowe. Postanowiliśmy to zmienić - mówi sekretarz miasta, Krzysztof Jędrośka.

Swoje wskazówki co do roli i wyglądu nowej strony dorzucili też specjaliści z Uniwersytetu Łódzkiego, którzy - przypomnijmy - w ramach ministerialnego programu w ubiegłym roku uczyli urzędników, jak skutecznie promować miasto. - Wskazywali, że nasza strona wymaga dostosowania do obecnych czasów, że musi być bardziej prospołeczna - dodaje sekretarz.

W rozbudowie

Nowa strona nawiązuje barwami do logo miasta oraz do akcji „Do Rydułtów czas zajrzeć”. Jej zadaniem jest bardziej, niż do tej pory, eksponować atrakcje Rydułtów. - Wcześniej przedstawienie naszych atrakcji, instytucji i ciekawych obiektów było utrudnione. Teraz każda będzie miała ciekawy opis opis i galerię - podkreśla Krzysztof Jędrośka.

Niech nikogo nie zmyli jednak fakt, że na razie w zakładce „atrakcje” można przeczytać tylko o dwóch, czyli parku sensorycznym i Fikołkowni. - Nowy serwis ruszył z początkiem roku. Firma przeniosła nam dane z poprzedniej strony. Będą one zaktualizowane, bo serwis cały czas jest rozbudowywany i uzupełniany - zaznacza sekretarz.

Z automatu

Ciekawostką jest to, że urzędnik, który sporządzi aktualność, jednym „kliknięciem” sprawi, że zostanie ona opublikowana nie tylko na internetowej stronie miasta, ale też automatycznie pojawi się na Facebooku i zostanie wysłana do mediów.

Co więcej, jeżeli rydułtowskie organizacje pozarządowe wyrażą zainteresowanie, miasto odda im część serwisu w zarządzanie. Tak, aby organizacje same mogły dodawać swoje informacje, na przykład o organizowanych przez siebie wydarzeniach.

Nowa strona kosztowała ok. 8,9 tys. zł.

(mak)