Polska myśl techniczna na rybnickim rynku. FSM Beskid palił niecałe 4 litry na 100 kilometrów [ZDJĘCIA]
Prezentacji niedopuszczonego do seryjnego produkcji prototypu FSM Beskid towarzyszyły mercedesy z MB Silesia Club Poland oraz klasysyki z Rybnickie Klasyki Nocą. O prototypie Beskida opowiadał Wiesław Wiatrak, główny konstruktor samochodu. Dzięki uprzejmości Kamila Taszarka mamy przyjemność zaprezentować Państwu zdjęcia z imprezy.
FSM Beskid (FSM Beskid 106) - polski samochód koncepcyjny o jednobryłowym nadwoziu zaprojektowany na początku lat 80. XX wieku w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku-Białej. Łącznie powstało 7 egzemplarzy tego modelu w czterech wersjach (...) Karoseria odznaczała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym Cx=0,29, który powodował, że Beskid zużywał 3,9 l paliwa na 100 km przy prędkości 90 km/h. (źródło: pl. wikipedia.org).
Komentarze
3 komentarze
i odradza :)
ponoć syrenka się odmładza ;)
I chyba naszego Beskida skopiowało Renault z modelem Twingo.
Oj szkoda, szkoda nasza motoryzacja niestety upadla jak...
Nawet Rosjanie maja dalej swą markę LADA a my nic kompletnie nic jaki rząd taka motoryzacja :-(