Niedziela, 6 października 2024

imieniny: Artura, Brunona, Fryderyki

RSS

Nie bądź jeleń, weź paragon! Letnia akcja skarbówki

21.07.2014 11:06 | 0 komentarzy | ż

- Podstawowym  zadaniem akcji jest kontrola w zakresie prawidłowości wywiązywania się podatników z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej oraz wydawania paragonów. Akcja ma uświadomić społeczeństwu korzyści płynące z brania paragonów oraz z rzetelnego ewidencjonowania obrotów na kasach fiskalnych przez przedsiębiorców - informuje Marek Bernais, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wodzisławiu Śląskim.

Nie bądź jeleń, weź paragon! Letnia akcja skarbówki
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

W praktyce część podatników nie realizuje tego obowiązku albo mimo posiadania kasy rejestrującej nie ewidencjonuje całości obrotów, nie wydając paragonu klientowi, co skutkuje zaniżeniem obrotów, a klient pozbawiony jest możliwości skorzystania z przysługujących mu praw konsumenckich np. prawa do reklamowania towaru. Tolerowanie tego typu zachowań nieuczciwych podatników prowadzi również do wzrostu „ szarej strefy” i zwiększenia tym samym luki podatkowej.

Kampania przypomina, że biorąc paragon:

  • ułatwiamy sobie złożenie reklamacji,
  • mamy możliwość porównania cen,
  • wspieramy uczciwą konkurencję,
  • mamy pewność, że nie zostaliśmy oszukani,
  • zmniejszamy szarą strefę,
  • dokładamy starań, żeby zapłacony przez nas w cenie podatek trafił do budżetu państwa.

Paragon jest najprostszym dowodem zakupu - potwierdza, co kupiono, od kogo, kiedy i po jakiej cenie. Dzięki niemu można reklamować produkty lub usługi, które okażą się niezgodne z umową. Niezależnie od miejsca zakupu. Powinien go wydać każdy sprzedawca w sklepie, na bazarze, na stoisku z pamiątkami czy sprzedający w Internecie. Warto o tym pamiętać, wybierając się na zakupy.

W przypadku nie otrzymania paragonu od sprzedawcy, informację taką należy zgłosić do urzędu skarbowego czy urzędu kontroli skarbowej. Natomiast w razie problemów z zakupami czy odrzuconą reklamacją można liczyć na pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.

Prowadzone będą kontrole ewidencji sprzedaży na kasach fiskalnych w całym kraju przez wszystkie upoważnione do tego służby. Czynności prowadzone będą również w godzinach wieczornych, nocnych a także w dni wolne od pracy.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w tym zakresie prowadzone będzie postępowanie mandatowe na podstawie Kodeksu Karnego Skarbowego.

źródło: US