Starosta nie będzie wydawał kart parkingowych
Od 1 lipca 2014 r. zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące zasad wydawania kart parkingowych. Powód? Zmiana ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Organem wydającym kartę parkingową zamiast starosty będzie przewodniczący powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności. Zgodnie z nowymi przepisami kartę parkingową będą mogły otrzymać jedynie osoby posiadające orzeczenie ze znacznym i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, jednakże tylko w przypadku ustalenia przyczyny niepełnosprawności oznaczonej symbolem:
- 04-O (choroby narządu wzroku),
- 05-R (upośledzenie narządu ruchu),
- 10-N (choroba neurologiczna).
Osoby do 16. roku życia, które nie mają w orzeczeniu określonego stopnia niepełnosprawności, będą mogły otrzymać kartę w przypadku ograniczonej możliwości poruszania się.
Karty wydawane będą na czas określony tj. maksymalnie na pięć lat dla osób indywidualnych, a na trzy lata dla placówek.
Dotychczas wydane karty parkingowe będą ważne do końca listopada 2014 r. W związku z tym osoby niepełnosprawne, które dotychczas posiadały kartę parkingową a spełniają wymogi określone powyżej chcąc zachować swoje uprawnienia powinny w okresie od lipca do listopada br. wystąpić do zespołu o wydanie nowej karty.
W związku z brakiem przepisów wykonawczych na dzień dzisiejszy nie określono wzoru wniosku oraz wszystkich procedur związanych z wydawaniem kart na nowych zasadach.
Ostateczna informacja dotycząca możliwości ewentualnego składania wniosków również w Starostwie Powiatowym w Raciborzu przekazana zostanie po ukazaniu się stosownych rozporządzeń.
źródło: Starostwo Powiatowe w Raciborzu
Komentarze
1 komentarz
I bardzo dobrze . Obecni inwalidzi zajmujący miejsca parkingowe poruszają się dużo sprawniej niż ja . Patrząc na śmigających w swych samochodach inwalidów okupujących osiedlowe parkingi myślę , że u pierwszego sekretarza trudniej było załatwić zaświadczenie niż teraz u starosty .