środa, 20 listopada 2024

imieniny: Anatola, Rafała, Edmunda

RSS

Felieton: Nieznośna lekkość likwidacji

23.06.2021 10:47 | 2 komentarze | web

- Kolejowy projekt w naszym regionie rozwija się dynamicznie, wbrew komentarzom „ekspertów”, że jest to jedynie polityczna hucpa PiS-u, obliczona na efekt propagandowy - o sprawie rozwoju kolei oraz decyzjach podejmowanych wiele lat temu napisał poseł Grzegorz Matusiak z Jastrzębia-Zdroju. 

Felieton: Nieznośna lekkość likwidacji
- Obecnie dla trasy Katowice - Ostrawa, gotowych jest 5 wariantów przebiegu planowanej linii Kolei Dużych Prędkości - pisze Grzegorz Matusiak.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Felieton: Nieznośna lekkość likwidacji

Nabiera prędkości, realizacja projektu Kolei Dużych Prędkości w naszym regionie. To przede wszystkim dobra wiadomość dla mieszkańców Jastrzębia- Zdroju, największego w Polsce miasta i powiatu bez dostępu do komunikacji kolejowej. Będąc jednym z inicjatorów tego projektu z uwagą przyglądam się postępom, jakie towarzyszą jego realizacji, bo jak potwierdził Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, Marcin Horała - „objęcie Jastrzębia-Zdroju dostępem do sieci kolejowej było od początku jednym z głównych celów projektu budowy linii kolejowej Katowice - Ostrawa”.

Kosztowny powrót kolei

Kolejowy projekt w naszym regionie rozwija się dynamicznie, wbrew komentarzom „ekspertów”, że jest to jedynie polityczna hucpa PiS-u, obliczona na efekt propagandowy. Z informacji, które posiadam wynika, iż obecnie dla trasy Katowice - Ostrawa, gotowych jest 5 wariantów przebiegu planowanej linii Kolei Dużych Prędkości. O tym, który z nich zostanie wariantem inwestorskim, zdecyduje Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. Jednocześnie na szczeblu ministerialnym uzgodniono z Pragą dwa punkty, w których kolei dużych prędkości mogłaby przekroczyć granice państw. 

Napisałem o tym, dlatego, by uświadomić nam wszystkim jak trudna, kosztowna i czasochłonna jest droga, dzięki której pociągi będą mogły powrócić do Jastrzębia-Zdroju. 

Teraz kolej na... kopalnie

Dwadzieścia lat temu, będąc miejskim radnym, głosowałem przeciwko uchwale, która zlikwidowała kolej w mieście. Niestety byłem w mniejszości. Wtedy niewiele osób podzielało moją opinię, że miasto, które jest daleko od torów nie może szybko się rozwijać. Do dziś jednak nie przestaje mnie dziwić ta niezwykła niefrasobliwość i brak odpowiedzialności, jaki towarzyszy zarówno planom jak i wszelkim decyzjom o wyłączeniu, zamknięciu czy likwidacji. Podobnie było w przypadku jastrzębskiej kolei gdzie najważniejszy był bieżący rachunek kosztów. Nikt wtedy nie zaprzątał sobie głowy skutkami, jakie decyzje tego typu mogą przynieść w przyszłości i nie chodzi mi tylko o kolej, bo jak wiemy teraz mamy kolej na… kopalnie.

Grzegorz Matusiak, poseł na sejm RP


Opinie oraz treści zawarte w rubryce Publicystyka przedstawiają wyłącznie własne zdanie autorów i mogą ale nie muszą odzwierciedlać poglądów redakcji. Masz coś ciekawego do przekazania szerszemu gronu - zapraszamy na łamy portalu nowiny.pl - opublikujemy Twój felieton bezpłatnie. Wyślij swoje przemyślenia na adres portal@nowiny.pl. Redakcja zastrzega sobie prawo odmowy publikacji materiału.

Ludzie:

Grzegorz Matusiak

Grzegorz Matusiak

Poseł na Sejm RP