Nie w weekendy tylko CODZIENNIE. Argument: pociąg jest nieosiągalny dla pasażerów spoza centrum Rybnika bez użycia własnego pojazdu czy taksówki. W lepszych latach z regionu wyjeżdżały dwa a nawet trzy pociągi bezpośrednie do Krakowa i wszystkie zaczynały bieg w WODZISŁAWIU (ok. 3:45, 4:45, 7:15) , wracał jeden wieczorny (przyjazd ok.20:00). Nie byłoby też głupio wydłużyć ten pociąg do Bohumina, i zrobić z tego doskonałe połączenie wieczorne z Krakowa dla Czechów, i wczesnoporanne dla rodzimych bywalców "ulicy, ktera nikdy ne spi" ;) dodatkowo PR-y mogłyby się przy okazji postarać o dofinansowanie z MiR-u jako połączenie międzynarodowe. Sprawa może być problemowa z racji tego że w umowie na PGZ zapisano relację Kraków - Katowice - Rybnik, a ponieważ urzędników nie podejrzewamy ani o dobrą wolę ani o zdroworozsądkową interpretację tych zapisów, należy założyć że wg nich "niedasie" tej relacji teraz ot tak po prostu wydłużyć. Podsunąć im rozwiązanie na wypadek "jeśli umowa nie pozwala na zmianę stacji końcowej", zmienić trasę przejazdu na odcinku Katowice - Rybnik tak aby Wodzisław - Chałupki - (Bohumin) - Chałupki - Racibórz - Rybnik :)
Napisany przez hades_tek, 11.03.2015 20:47
Najnowsze komentarze