Piątek, 27 grudnia 2024

imieniny: Jana, Żanety, Fabioli

RSS

Szkolenia dla młodzieży w YOLO

29.11.2024 15:30 | 0 komentarzy | MP

Uczestnicy projektu pilotażowego realizowanego w jastrzębskim Punkcie doradztwa dla młodzieży YOLO Young on board Labour Office mieli okazję od kwietnia tego roku wziąć udział w szkoleniach z kompetencji miękkich/społecznych. 

Szkolenia dla młodzieży w YOLO
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Zakres tematów obejmował takie obszary jak Budowanie pewności i akceptacji siebie; Autoprezentacja i budowanie wizerunku; Kształtowanie umiejętności budowania relacji; Umiejętności radzenia sobie w stresie oraz Umiejętność współpracy i komunikacja w pracy zespołowej. Prowadzący szkolenia dzielili się z uczestnikami wiedzą z obszarów umiejętności poznawania i akceptacji siebie, technik radzenia sobie ze stresem, autoprezentacji i świadomości siebie oraz swojego wizerunku a także akceptacji siebie i wszystkiego co dzieje się w naszej przestrzeni. Omawiane były również kwestie dotyczące rozmowy o konflikcie i sytuacjach nas stresujących, znaczeniu i higienie snu, uważności, technik relaksacyjnych i oddechowych, pozytywnego nastawienia i ról pełnionych w zespole.

Wielu z nas pomyśli. Hej, przecież to takie oczywiste… Ale czy na pewno każdy z nas ma refleksję na co dzień nad tymi obszarami? Czy każdy z młodych ludzi jest świadomy tego jak jego zachowania i emocje wpływają na postawę i podejmowane decyzje? Jak odzwierciedlają się w obszarach związanych z życiem zawodowym i prywatnym? Czy młodzi ludzie mają świadomość tego, że popełnianie błędów też jest ok, i że z każdego nawet trudnego wydarzenia możemy wyciągnąć lekcję dla siebie i wzmocnić tym samym swoją słabą stronę? Trudno powiedzieć bo są skryci i z pewnością nie jest im po drodze otwierać się przed obcymi ludźmi.

Realizacji tych szkoleń przyświecał cel zbudowania pewności siebie wśród młodych ludzi. Zrozumienie tego co kieruje naszym zachowaniem oraz świadome spojrzenie na okoliczności i na siebie samego, wzmacnia nas w tu i teraz.

Zakładaliśmy, że wiedza pozyskana na szkoleniach wzmocni feedback jaki uczestnicy otrzymywali od doradców zawodowych podczas konsultacji i wizyt indywidualnych. Czy został osiągnięty oni odpowiedzą sobie sami przed sobą. Codzienność zweryfikuje.

Mamy nadzieję, że informacje, które zapamiętali ze szkoleń pozytywnie odcisną się na ich postawach a to da im poczucie stabilizacji nawet w trudnych doświadczeniach.

Artykuł sponsorowany