Opracowano projekt połączenia kolejowego z Jastrzębia-Zdroju do Katowic
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego odbyło się spotkanie, podczas którego ostatecznie zaakceptowano propozycję przebiegu projektowanej trasy kolejowej. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., marszałka województwa, projektant oraz zainteresowane gminy.
Z ostatecznych uzgodnień wynika, że w Jastrzębiu-Zdroju powstanie stacja kolejowa oraz dwa przystanki osobowe. - Oczekujemy z niecierpliwością na realizację projektu Kolej+, który umożliwi przywrócenie połączenia kolejowego między Jastrzębiem-Zdrojem a Katowicami. Ta inwestycja jest kluczowa dla adaptacji infrastruktury kolejowej do współczesnych potrzeb. Elektryfikacja odcinków, planowana maksymalna prędkość oraz rozbudowa stacji i przystanków osobowych to tylko niektóre z założeń, które wpłyną na poprawę komfortu podróży i bezpieczeństwo pasażerów. Projekt Kolej+ do 2029 roku stanowi istotny krok w rozwoju naszego miasta oraz promocji zrównoważonych form transportu. Kolej na pociąg – podsumowuje Roman Foksowicz, Zastępca Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój.
Główne założenia:
- Planowane odcinki linii kolejowych zostaną zelektryfikowane.
- Maksymalna prędkość na nowej linii wyniesie 120 km/godz.
- Odcinki będą jednotorowe, z możliwością późniejszej rozbudowy o drugi tor.
W ramach projektu przewidziana jest budowa oraz rozbudowa stacji i przystanków osobowych, takich jak St. Jastrzębie-Zdrój Centrum, P.O. Jastrzębie-Zdrój Szkolna, P.O. Jastrzębie-Zdrój Bzie, St. Pawłowice Śląskie, P.O. Żory Baranowice, P.O. Żory Aleja Zjednoczenia Europy, P.O. Palowice Kolonia, oraz P.O. Orzesze Zawada.
- Przedstawiona dokumentacja jest nadal w fazie uzgadniania, a w ostatecznej realizacji projektu mogą pojawić się drobne zmiany co do przebiegu trasy, kształtu łuków itp. Realizacja tego projektu w ramach programu uzupełnienia lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej - KOLEJ+ do 2029 roku jest krokiem ku poprawie infrastruktury transportu publicznego i zwiększeniu dostępności regionu. - informuje Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój.
Komentarze
10 komentarzy
Wiecie jaki jest największy problem Jastrzębia który się ciągnie od czasów PRL? Wszystko jest robione na odwal i wszystko jest źle zaprojektowane. To samo niestety z planowaną odbudową kolei. Znowu niewypał.
Arteks- Ty masz do dworca kolejowego pare kilometrow,ci z Rudzkiej,Energetykow,Gliwickiej i innych tez,wiec tak prawde mowiac dworzec w Rybniku jest ....w polu
,,Eksperci z TEK" ...Padłem :))
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Po pierwsze: tytuł wprowadza w błąd, projekt to będzie opracowany za trzy lata, o ile się nikt nie obudzi i go nie ukróci. Po drugie, mieszkańcy Żor Pawłowic i Orzesza nie potrzebują jastrzębskiego kikuta, Po trzecie: "(...) Prezydent Foksowicz potwierdza, że podtrzymana jest kalkulacja czasu dojazdu z Jastrzębia do Katowic na 1 godz. 15 min. Czas przejazdu z Żor do Katowic to tylko 25 min. Najwolniej pociąg będzie jechał przez obszary szkód górniczych w okolicach Jastrzębia." [za jasnet.pl] - czyli potwierdziło się wszystko to, co eksperci z TEK już dawno wyliczyli i podzielili się tą wiedzą. Ciekawe kto to zbuduje, ile miliardów za to wszyscy zapłacimy i kto będzie jeździł czymś takim, jak szybsza jest furmanka.
W Jastrzębiu nie ma centrum i nie ma reprezentacyjnych miejsc do których może dotrzeć kolej dlatego przystanek końcowy będzie tak prawdę mówiąc... w polu. Żenada jak na kilka lat dyskusji. Wszystko w Jastrzębiu jest naznaczone niemocą, bylejakością, dziadostwem.
Żałoba w TEKu. :) :) :)