Zmiany w wariantach CPK. Samorządowcy: "Odbiegają one od wcześniejszej propozycji"
Okazuje się, że firma Egis, dokonała zmiany niektórych wariantów przebiegu linii kolejowej CPK nr 170 relacji Katowice-Ostrawa. Nie przeprowadziła konsultacji społecznych nowych wariantów, a mimo to zarekomendowała już wariant inwestorski. Nie podaje go jednak do publicznej wiadomości.
13 stycznia w Urzędzie Gminy w Godowie w formie wideokonferencji odbyło się spotkanie samorządowców z naszego regionu z przedstawicielami firmy EGIS, która opracowuje Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu "Budowa linii kolejowej na odc. Katowice-granica państwa-Ostrawa". Ma ona być częścią jednej z tzw. "szprych" komunikacyjnych w ramach inwestycji związanych z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK).
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele: Godowa - wójt Mariusz Adamczyk, Gorzyc - wójt Daniel Jakubczyk, Mszany - wójt Mirosław Szymanek i Wodzisławia Śl. - zastępca prezydenta Wojciech Krzyżek. Obecny był również dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Tomasz Wójcik. - Celem spotkania było zapoznanie się z propozycją nowego połączenia tzw. łącznika pomiędzy Wodzisławiem Śl. a Jastrzębiem Zdrój, oraz rozwiązań połączeń drogowych do wszystkich wariantów - wyjaśnia Mirosław Szymanek.
W trakcie spotkania wójt Godowa oraz zastępca prezydenta Wodzisławia Śl. zwrócili uwagę, że dwa z czterech wariantów przedstawionych przez firmę Egis, tj. o numerach 72 i 74, zakładają budowę łącznika linii kolejowej nr 170 z Wodzisławiem przez obszar, w którym projektowana jest Droga Główna Południowa. Ponadto wybór jednego z tych wariantów wiązać się będzie z ingerencją w gminne tereny inwestycyjne, a przede wszystkim z dodatkowymi wyburzeniami i wysiedleniami.
Podczas spotkania firma EGIS poinformowała, że został już wskazany wariant preferowany, który czeka na akceptację Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcina Horały. - Niestety nie przekazano samorządom informacji na temat dokonanego wyboru - przekazuje wójt Mszany. Mariusz Adamczyk dodaje, że warianty wcześniej nie konsultowane, są nie do zaakceptowania. - Zaproponowane rozwiązania w znacznym stopniu ingerują w tereny inwestycyjne, ale przede wszystkim w tereny mieszkaniowe, co wiąże się z dodatkowymi wysiedleniami oraz wyburzeniami. Odbiegają one od wcześniejszej propozycji, którą z wielkim trudem udało się zaakceptować z udziałem lokalnej społeczności - podkreśla.
Ludzie:
Wojciech Krzyżek
Zastępca Prezydenta Wodzisławia
Komentarze
14 komentarzy
@reCAPTCHA niech zmodernizują istniejące linie kolejowe i niech budują te szybkie CPK/KDP. Tak samo jak zmodernizowano drogi krajowe i wojewódzkie, budując przy tym nowe w tym autostrady. Jakie bandyckie wywłaszczenia? Od setek lat ludzie byli wywłaszczani z powodu budowy różnej infrastruktury transportowej, przemysłowej, wodnej itd. Kraj i miasta chcą się rozwijać.
Do tych wszystkich którzy są za tą inwestycją mam pytanie,czy gdyby Was wyrzucano z własnych nieruchomości za byle marne grosze, też byście byli za.Niech zmodernizują koleje już istniejące.Nie dla CPK na bandyckich wywlaszczeniach przez swoje nieruchomości niech poprowadzą
A kurde jacy ludzie się zgodzili wszyscy są przeciw dostaniemy grosze za chałupy wielorodzinne niech zapłacą za osobę milion zł to możemy pogadac a za zwierzę pół miliona !
ogólnie to w trybie informacji publicznej dokonany wybór wariantu powinien być jasny. Tylko nikt nie ma jaj z zapytaniem o to wystąpić. A Kolej do Jastrzębia to poroniony pomysł PiSu.
Pamiętajcie, że budowa KDP z połączeniem do Jastrzębia nie ma nic wspólnego z koleją regionalną.
Mydlenie oczu, obserwujmy ile lat zajmie przywrócenie jakiejkolwiek kolei osobowej w Jastrzębiu. Jak widzę temat CPK od razu mi się przypominają szklane domy...
#Kolejorz12-80%to głupki łącznie z tobą złamasie co do każdego tematu muszą wpierniczyc temat PiS, PO