Którędy pojedzie pociąg do Katowic? Trwają konsultacje
W czwartek odbędą się konsultacje w sprawie rewitalizacji linii kolejowej z Jastrzębia do Katowic. Tematem będzie szczegółowy przebieg planowanej trasy kolejowej w ramach programu Kolej +.
Spotkanie odbędzie się w dniu 29 lipca 2021 r. (czwartek) o godz. 10:00 w formie zdalnej (online). Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie zgłoszenia na adres mailowy: konsultacje.jastrzebie@infracd.pl, do dnia 27 lipca (wtorek). Link do telekonferencji zostanie przesłany zgłoszonym osobom w dniu 28 lipca (środa).
Tematem spotkania jest odtworzenie połączenia kolejowego z Jastrzębia do Katowic przez Żory, w ramach programu Kolej+. Podczas zebrania podane zostaną szczegółowe warianty rozpatrywanych wariantów tras. To właśnie szczególnie interesuje mieszkańców, których nieruchomości znajdują się w okolicach planowanego przebiegu linii kolejowych.
Komentarze
36 komentarzy
Pomiędzy Podhalańską a skarpą jest dość miejsca, Gmyrdek można uregulować i przesunąć koryto. W większosci są tam obecnie parkingi, jest też parę firm, Lidl, Biedronka - ale w takim wypadku przesiedlenie byłoby łatwiejsze niż w przypadku prywatnych domów.
Odbudowa w starym śladzie ? Należy sobie uświadomić, że fatalne umiejscowienie stacji i przystanków kolejowych było obok szkód górniczych jednym z powodów zamknięcia i upadku kolei, to należałoby starać się poprawić...
Czy i kiedy to wypali? to inny temat, ale wiele linii kolejowych zostało reaktywowanych w ostatnim dziesięcioleciu, więc nadzieja jest.
No to kogo wysiudać z podhalańskiej żeby było miejsce na tory i peron? Drogę, rzeczkę, Bielaszkę z inwestycjami, może bloki wzdłuż drogi wywalić te bez balkonów? Albo kilka metrów bardziej na południe i wysiudać nowobogackich na ul. gołębiej, zamłynie i okolicach? Zahaczyć o kościół na górce przy okazji i ogrody działkowe. Te ostatnio często się palą więc może już szykują tam miejsce pod perony.
W tym mieście jedyne sensowne miejsce na torowisko to stary szlak innego nie ma. Ale to nie wypali, Stawiam kontener browara jak do 2035 przejedzie przez Jastrzębie pociąg osobowy. Lub odjedzie z Jastrzębia.
Dobrze by było uruchomić połączenie przez Orzesze, Łaziska Średnie, Wyry, Tychy.
Jak będą postoje na tych wszystkich wsiach typu Baranowice czy Palowice Kolonia, to pociąg będzie jechał 1,5 godziny i zabierał na nich jednego pasażera raz na 2 tygodnie. Należy skupić się na stworzeniu szybkiej linii opartej o Jastrzębie, Żory i najlepiej Tychy. Idea prowadzenia linii do Wodzisławia podoba się wyłącznie kilku głośnym ideologom z TEK (które powinno się raczej nazywać Towarzystwem Entuzjastów Wodzisławskiej Kolei), którzy wypisują głupoty i ponaciągane teorie wszędzie gdzie się da, często okazując brak kultury i stosując wulgarne słownictwo. Ostatnio jakiś klient z tego pokracznego tworu pisał, że w Warszowicach pociąg powinien jechać 30 km/h, bo mu bezstykowe tory stukają i nie czuje się bezpiecznie.
Moim zdaniem zmiany są nieuniknione, nie ma sensu tylko i wyłącznie odbudowywać tego co było. Najważniejsze moim zdaniem to :
1. stacja Jastrzębie bliżej ludzi, moim zdaniem A.Bozka/Podhalańska to lepsza lokalizacja od podziemnego dworca pod rondem, umożliwia przejście od strony Żor/Pawłowic do Zebrzydowic/Mszany/KDP.
2. Linia nie powinna się kończyć w Jastrzębiu. To umożliwia nie tylko budowanie lepiej siatki połączeń, ale zapewnia dostęp miasta do kolei w razie/czase zamknięć remontowych.
3. Linię z Żor trzeba odbudować od podstaw, m.in. aby uniknąć skrzyżowania w Olszynce, warto wziać pod uwagę krótszy wariant bliżej A1 przez Szczejkowice z włączeniem do linii 140 między Bełkiem a A1.
Wariant z Jastrzębia bezpośrednio do Żor/Cipepłowni byłby krótszy, imijałby rejon największych szkód górniczych oraz pozwalałby na włączenie Szerokiej, i byłby moim zdanien dużo lepszy dla miasta.
Ze względu na 2. oraz połączeń do Cieszyna/Wisły warto zaplanować odbudowę połącznia do Zebrzydowic z nowej stacji Jastrzębie, szczególnie kiedy plany KDP do Ostrawy są bardzo mgliste. To niespełna 10km ma znacznie większy sens niż odbudowa ponad 20km po starym śladzie do Wodzisławia.
Chciałbym, żeby powstała ta linia kolejowa, ale uwierzę jak zobaczę. Póki co trzeba odbierać podróżników z Wodzisławia lub Zebrzydowic. Elektrownia w Ostrołęce też miała powstać, obecnym rządzącym nie można wierzyć. Póki co zajmują się wyprowadzaniem nas z UE i sporem z USA o TVN.
Jak zdecyduja tak bedzie,zadne konsultacje narodowe nie pomoga!!