Moim zdaniem zmiany są nieuniknione, nie ma sensu tylko i wyłącznie odbudowywać tego co było. Najważniejsze moim zdaniem to : 1. stacja Jastrzębie bliżej ludzi, moim zdaniem A.Bozka/Podhalańska to lepsza lokalizacja od podziemnego dworca pod rondem, umożliwia przejście od strony Żor/Pawłowic do Zebrzydowic/Mszany/KDP. 2. Linia nie powinna się kończyć w Jastrzębiu. To umożliwia nie tylko budowanie lepiej siatki połączeń, ale zapewnia dostęp miasta do kolei w razie/czase zamknięć remontowych. 3. Linię z Żor trzeba odbudować od podstaw, m.in. aby uniknąć skrzyżowania w Olszynce, warto wziać pod uwagę krótszy wariant bliżej A1 przez Szczejkowice z włączeniem do linii 140 między Bełkiem a A1. Wariant z Jastrzębia bezpośrednio do Żor/Cipepłowni byłby krótszy, imijałby rejon największych szkód górniczych oraz pozwalałby na włączenie Szerokiej, i byłby moim zdanien dużo lepszy dla miasta. Ze względu na 2. oraz połączeń do Cieszyna/Wisły warto zaplanować odbudowę połącznia do Zebrzydowic z nowej stacji Jastrzębie, szczególnie kiedy plany KDP do Ostrawy są bardzo mgliste. To niespełna 10km ma znacznie większy sens niż odbudowa ponad 20km po starym śladzie do Wodzisławia.
Napisany przez ~Jacek, 27.07.2021 13:19
Najnowsze komentarze