Sobota, 6 lipca 2024

imieniny: Dominiki, Gotarda, Agrypiny

RSS

Czym jest marketing treści i jakie daje korzyści?

21.06.2022 12:00 | 0 komentarzy | MK

Konsumenci w dużym stopniu ufają rekomendacjom znajomych, internautów czy ulubionych influencerów. Wiele osób szuka informacji w internecie na temat danego produktu czy usługi i chętnie wybiera polecane produkty. W tym przypadku najlepszą strategią promocji oferty firmy jest marketing treści. Na czym polega i dlaczego warto z niego korzystać?

Czym jest marketing treści i jakie daje korzyści?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Co to jest marketing treści?

Marketing treści, inaczej marketing szeptany, to jedna z form promocji oferty firmy. Polega na inicjowaniu dyskusji na temat produktów czy usług danej marki w nienachalny sposób. Marketing treści może być prowadzony na forach internetowych, grupach na Facebooku, Instagramie, porównywarkach cen, YouTubie i w wielu innych kanałach, które skupiają społeczność. Marketing szeptany to bardzo uniwersalne narzędzie marketingowe, dzięki któremu można promować różnego rodzaju produkty, np. usługi, wydarzenia czy webinary. Ma na celu wywołanie dyskusji na dany temat w wybranych kanałach internetowych. Zadaniem marketera jest zainteresowanie odbiorców ofertą firmy, jednak przekaz musi być naturalny, mało inwazyjny i na pozór spontaniczny. Dzięki temu użytkownicy nie będą czuli się „atakowani” ofertą i chętniej poszukają większej ilości informacji na stronie internetowej polecanej firmy.

Marketing treści – najważniejsze korzyści

Wykorzystując marketing treści w strategii content marketingowej, można zbudować świadomość marki wśród konsumentów, zdobyć ich zaufanie i wykreować pozytywny obraz firmy. Jednak marketing szeptany pełni funkcje nie tylko wizerunkowe, lecz także sprzedażowe. Pomaga przede wszystkim w generowaniu leadów, sprzyja konwersji i zwiększa ruch na stronie internetowej. Należy jednak pamiętać, że marketing treści jest strategią długofalową – tylko dzięki takiemu podejściu, długim i regularnym działaniom, firmy mogą czerpać korzyści. Chcąc realizować kampanie content marketingowe, marki muszą z góry ustalić plan działań, a następnie na bieżąco optymalizować podejmowane akcje. Nieodpowiednio przygotowana strategia marketingu treści może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego – np. wywołać wrażenie sztuczności przekazu, przez co użytkownicy nie będą uznawali postów liderów opinii za wiarygodne. Dlatego lepiej powierzyć przygotowanie kampanii profesjonalnej agencji content marketingu. Dlaczego warto współpracować ze specjalistami? Agencje content marketingu posiadają duże doświadczenie w prowadzeniu kampanii marketingu szeptanego oraz dysponują bazą sprawdzonych marketerów, którzy umiejętnie prowadzą dyskusję w danych kanałach komunikacji oraz mają tam konta od wielu lat, są przez co znani i wiarygodni dla innych użytkowników.

Materiał zewnętrzny