Czy wiceprezydent Wacławczyk będzie musiał zwolnić urzędników od promocji Raciborza?
- Nie wyobrażam sobie utrzymywania pracowników i wypłat dla ludzi, którzy nie mają co robić, bo pozbawiono ich narzędzi pracy - tak na sesji budżetowej przestrzegał Dawid Wacławczyk przed drastycznymi jego zdaniem (67%) cięciami wydatków na promocję Raciborza i rozwój turystyki. Radni Lenka i Szukalskiej obniżyli budżet na te cele z 310 tys. zł do 100 tys. zł.
Nowy wydział w urzędzie miasta zajmujący się promocją ledwie zaczął działalność, a już - jak się okazało po sesji budżetowej - wydał lwią część swego stanu posiadania. - Wydatkowaliśmy już 67 tys. zł. Jeśli nasz budżet zostanie ustalony na 100 tys. zł, to do końca roku pozostaną nam 32 tys. zł - informowała radnych przed głosowaniem naczelniczka Karolina Kunicka.
Pieniądze, które wydano w styczniu, zostały przeznaczone na:
- - organizację koncertu, który z uwagi na pandemię jest przełożony na inny termin;
- - projekty graficzne dla całego urzędu
- - materiały w ramach polsko - czeskiego projektu
- - prowadzenie oficjalnej strony internetowej Miasta - raciborz.pl
- - szopkę na rynku
- - kampanię prezydencką „Czas na inwestycje”
Pierwszy zastępca Dariusza Polowego - Dawid Wacławczyk podał na sesji budżetowej, jakie zadania zostały wycięte przez opozycyjnych radnych:
- - trzy jarmarki - wielkanocny, św. Marcelego i bożonarodzeniowy; mówił, że są wspólnym sukcesem samorządowców, raciborzanie je lubią, a inicjatywa służy miejscowym przedsiębiorcom,
- - 20 tys. zł - szopka na Boże Narodzenie
- - 40 tys. zł na kampanie promocyjne, np. pomaganie Arboretum przez wydruk kolorowej ulotki z ofertą zajęć edukacyjnych, komercjalizację usług przewodnickich i drogowskazy w Oborze,
- - 2 koncerty w szkole muzycznej,
- - turniej czarnoprochowy dla pułku ułanów zaniemeńskich,
- - sponsorowanie Justyny Święty - Ersetic
- - 20 tys. zł na współpracę z miastami partnerskimi (jubileusz kontaktów z Opawą); Wacławczyk pytał, czy urzędnicy mają odwołać hotel dla gości i nie częstować ich obiadem?
- - 20 tys. zł na prowadzenie strony miejskiej raciborz.pl
- - 30 tys. zł zakup produktów regionalnych, a także mapy turystycznej, gadżetów z nowym logo Raciborza
- - 20 tys. zł - m.in. na książki o Raciborzu,
- - na stronę visitraciborz.pl dla turystów, przewodnik turystyczny,
- - 10 tys. zł na kołdry i zdjęcia pamiątkowe dla jubilatów z USC
Dawid Wacławczyk powiedział radnym, że przy tak dużych cięciach pojawia się pytanie, czy mam sens utrzymywanie wydziału promocji w obecnym kształcie, a przecież to wiceprezydent Michał Fita też chciał takiego wydziału (chciał tańszego w funkcjonowaniu referatu - przyp. redakcji) i jego powołanie to "wspólny sukces" (Fity i Wacławczyka - przyp. red.).
- Nie wyobrażam sobie utrzymywania, wypłat dla ludzi, którzy nie mają narzędzi pracy, siedzą przez rok i nie mają co robić. To jakby mieć warsztat, zatrudnić 3 mechaników i dać im śrubokręt - co mają zrobić? Musiałbym zwalniać te osoby, a nie chcę, nie oto chodzi. Jednak sens utrzymywania wydziału, który nie ma zadań jest wątpliwy - powiedział radnym na sesji budżetowej wiceprezydent Dawid Wacławczyk.
Krytykując skalę zmian w budżecie, dokonanych przez opozycję, porównał ją do posługiwania się dynamitem zamiast skalpelem.
Przed głosowaniem nad ostatecznym kształtem budżetu 2021 radni opozycyjni spotkali się z prezydentem Dariuszem Polowym i oznajmili mu, że będą w przyszłości popierać sensowne ich zdaniem wydatki miejskie. - W ciągu roku prezydent Raciborza może dokonywać co sesję zmian w budżecie i realizować nowe zadania - uważa radny Mirosław Lenk. Uspokaja, że cięcia, jakich dokonano na promocji, nie oznaczają konieczności dokonywania redukcji zatrudnienia w magistracie.
Anna Szukalska mówiła jeszcze na sesji, że prezydent Polowy schował w budżecie część dostępnych środków i powinien pokazać je radnym. W gronie prezydenckim na tę uwagę zareagowano zdziwieniem i śmiechem.
Ludzie:
Dawid Wacławczyk
Radny, wiceprezydent Raciborza
Michał Fita
Dyrektor Centrum Kultury i Sportu w Kietrzu - TKALNIA, były wiceprezydent Raciborza, radny Raciborza
Komentarze
13 komentarzy
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
20 tys. Szopka????
Szopka to jest cały rok.
" 30 tys. zł zakup produktów regionalnych, a także mapy turystycznej, gadżetów z nowym logo Raciborza"
a potem je kupela na długiej opylać będzie?
"sponsorowanie Justyny Święty - Ersetic"
odp sie od Justyny. nie szantażuj nadwagowcu!!!
"20 tys. zł na współpracę z miastami partnerskimi (jubileusz kontaktów z Opawą); Wacławczyk pytał, czy urzędnicy mają odwołać hotel dla gości i nie częstować ich obiadem?"
to tyle kosztuje chlanie w czasie zacieśniania partnerstwa? żre i pije się za swoje.
"20 tys. zł - m.in. na książki o Raciborzu"
co tym razem plagiatowane będzie?
"- 20 tys. zł na prowadzenie strony miejskiej raciborz.pl"
kubek w wodociągach robił to taniej
"turniej czarnoprochowy dla pułku ułanów zaniemeńskich"
to se nie postrzela portowy prochem czarnoprochowym.
i na to sie tyle kasy wydaje? to jest ten produkt turystyczny? a co te urzędniki rok cały robią ? raczej nie są przepracowane. zagonić do obsługi potrzebujących..
" 20 tys. zł - szopka na Boże Narodzenie, " "40 tys. zł na kampanie promocyjne, np. pomaganie Arboretum przez wydruk kolorowej ulotki z ofertą zajęć edukacyjnych, komercjalizację usług przewodnickich i drogowskazy w Oborze,"
Boże ty to widzisz? 20 tys za kilka dni tej męczarni zwierzątek? a niech za darmo w tej szopce występują władzowe ..wół i osioł już jest.król co najmniej jeden też, za józefka może robić układacz dywaników z trocin,a za dziewicę niezłomną kruszarka betonu ,resztę menażerii się dokoptuje i będzie świątecznie, w końcu są wytrenowani w codziennej szopce to sobie w tej radę dadzą, tylko dzieciątko trza skołować, rozkoszna z końca świata żadnej roboty się nie boi..a pomyślunek ma z lekka niemowlęcy , będzie jak znalazł. a zamiast ulotki za 40 koła dla aboretum nakarmić głodne kocięta?
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
UWAGA MOJA KRYSZTALOWA KULA POKAZALA PRZYSZŁOŚĆ: Promowanie miasta - NIE, Promowanie turystyki - NIE, Promowanie raciborskich sportowców - NIE, Organizacja imprez przyciągających szerszą publicznosc do miasta - NIE. -Jak to się się stało że Racibórz stał się prowincja? -No nie wiadomo
Kolega poniżej przeczytał artykuł?