środa, 16 czerwca 2021

imieniny: Aliny, Justyny, Benona

RSS

Integrowali się przez sport

09.03.2019 07:00 | 0 komentarzy | juk

Fundacja Santander chcąc zachęcać młodzież do aktywnego spędzania czasu wolnego, ogłosiła konkurs pn. Bank Młodych Mistrzów Sportu. Wzięła w nim udział Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2 w Radlinie. Na 345 złożonych wniosków, projekt radlińskiej podstawówki „Integracja i sport – inaczej ale razem” znalazł się wśród 40 nagrodzonych. Szkoła na działania otrzymała 7 tys. zł.

Integrowali się przez sport
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Projekt zakładał organizację zajęć sportowych dla trzydziestu uczniów. Dzieci od października do marca spotykały się na ogólnorozwojowych zajęciach z elementami integracji sensorycznej (SI) oraz zajęciach ruchowych na basenie. - Celem zajęć było pokazanie uczniom, że niepełnosprawność nie może i nie powinna wykluczać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych z udziału w zajęciach sportowych oraz uświadomienie im, że można i należy razem aktywnie spędzać czas oraz uczestniczyć w zajęciach sportowych - mówi Anna Kasza, nauczycielka SSP nr 2.

W trakcie zajęć SI uczestnicy przede wszystkim stymulowali swoje zmysły np. doskonaląc poczucie własnego ciała, percepcję wzrokową i słuchową. Z kolei na basenie poprawiali koordynację ruchową. - Zajęcia bardzo mi się podobały - mówi Julka, która wzięła udział w projekcie. - W końcu nauczyłam się pływać - dodaje jej koleżanka Helenka. Uczestnicy projektu zgodnie twierdzą, że zajęcia były doskonałą formą spędzenia wolnego czasu. - Fajne było to, że nikt z nikogo się nie śmiał, tylko każdy sobie pomagał - mówi Łukasz, który na zajęciach wzmacniał chorą rękę i nogę.

– Zależy nam, by promować ruch i zasady fair play. Dlatego obok klas sportowych tworzymy również odziały integracyjne, do których uczęszczają dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności - mówi Anna Kasza. Dodaje, że obecnie coraz częściej obserwuje się w społeczeństwie izolację dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w zakresie aktywności sportowych. Poza nielicznymi akcjami społecznymi, dzieci te na ogół nie uczestniczą w zajęciach i zawodach razem z pełnosprawnymi rówieśnikami. - Czujemy się odpowiedzialnymi za wszystkich naszych uczniów. Dlatego chcieliśmy pokazać, że ci z pewnymi niepełnosprawnościami mogą razem z pełnosprawnymi aktywnie spędzać czas - dodaje Anna Kasza.

Autorami projektu, prowadzącymi również zajęcia, są nauczyciele SSP nr 2: Elżbieta Marek, Iwona Cymerman, Jakub Cymerman i Anna Kasza.

(juk)