RAFAMET: Podsumowanie wyników finansowych za I półrocze 2013
Pierwsze półrocze 2013 r. Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. zamyka przychodem w wysokości 46, 644 mln zł i zyskiem 2,871 mln zł netto.
Dla porównania, w pierwszym półroczu 2012 r. Spółka osiągnęła 42,015 mln zł wartości przychodu oraz 3,079 mln zł zysku netto.
Na porównywalnym poziomie kształtowały się także wyniki finansowe wypracowane przez RAFAMET S.A. w ciągu II kwartału: w 2013 r. wyniosły 23,027 mln zł, wobec 22, 850 mln zł w II kw. 2012 r.
Grupa Kapitałowa w I półroczu 2013 r. wypracowała przychody wartości 53,229 mln zł wobec 55,874 mln zł w analogicznym okresie 2012 r. Zysk netto Grupy wyniósł 2,313 mln zł wobec 2,866 mln zł za I półrocze 2012 r.
- Wyniki finansowe są dobre, biorąc pod uwagę sytuację, w jakiej zostały wypracowane, czyli gospodarczą stagnację tak w kraju, jak i na świecie. Kolejny rok z rzędy osiągamy zysk i to jest warte odnotowania – mówi E. Longin Wons, prezes zarządu Fabryki Obrabiarek RAFAMET S.A.
- Operujemy na globalnym rynku (85 proc. produkcji spółka kierujemy za granicę) działając w trudnej, niszowej branży wytwórców jednostkowych, wielkogabarytowych obrabiarek. Branża ta pierwsza odczuwa skutki wszelkiego rodzaju kryzysów, ale też jako ostatnia z nich wychodzi. Każde wstrzymywanie czy przesuwanie w czasie decyzji o inwestycjach po stronie naszych klientów powoduje niestety coraz większą stagnację całej branży a więc i problemy w utrzymaniu efektywności pracy. Czekamy jednak na ożywienie gospodarcze. Wierzymy, że ono nastąpi już od 2014 roku i chcemy być do tej sytuacji przygotowani. Nie rezygnujemy więc, przykładowo, z planów budowy nowej hali finalnego montażu obrabiarek. Nie oznacza to jeszcze, że podpisaliśmy już umowę o wartości około 15 mln zł na jej budowę, ale zwracam uwagę na to, że aby mieć przewagę konkurencyjną w chwili, gdy gospodarka ruszy, trzeba z dużym wyczuciem i odpowiedzialnością podejmować decyzje o inwestycjach własnych w czasach spowolnienia gospodarki czy nieustępujących zjawisk kryzysowych. – dodaje E. Longin Wons.
(Adventure Media s.c. Agencja Public Relations)