Biedronka drugą co do wielkości firmą w Polsce
Rekordowe wyniki mogą dać sieci handlowej pozycję drugiej co do wielkości firmy w Polsce. Wyprzedzi PGNiG. Od lat otwiera średnio po 200 sklepów rocznie.
Przyczyn sukcesu Biedronki jest kilka. Bardzo szybko reaguje na potrzeby klientów i produkt, który się nie przyjął błyskawicznie, jest zastępowany innym. Postawiła też na jakość w przystępnej cenie i potrafiła wymusić to na producentach. Pomógł jej też na pewno kryzys i większa skłonność do oszczędzania, także w zamożniejszych grupach klientów.
Jednak błyskawiczny rozwój sieci głównie dyskontowych – poza Biedronką to Lidl, Netto i Aldi – spędza też sen z powiek rywalom. – To w tej chwili dla nas główne zagrożenie. W miarę przyspieszania rozwoju Biedronki z rynku znika więcej małych sklepów – przyznaje prezes jednej z lokalnych sieci.
Więcej czytaj tutaj
(źródło: biznes.onet.pl)