Piątek, 11 października 2024

imieniny: Aldony, Emila, Dobromiły

RSS

Oddział PKO Banku Polskiego w Radlinie w nowej odsłonie

04.10.2024 13:00 | 0 komentarzy | MK

Od 23 września klienci oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Radlinie mogą korzystać z nowoczesnej i cyfrowej przestrzeni pod dotychczasowym adresem, przy ul. Korfantego 4. Przestrzeń ma charakter uniwersalny – jest w niej miejsce na obsługę klientów (w tym również w kameralnych pokojach spotkań), nowoczesne urządzenie samoobsługowe oraz bankomat/wpłatomat.

Oddział PKO Banku Polskiego w Radlinie w nowej odsłonie
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Oddział w Radlinie działa od 30 lat. Mocną stroną oddziału jest sąsiedztwo licznych punktów handlowo-usługowych, placówek oświatowych oraz przystanków dla osób podróżujących komunikacją miejską.

- W pracy naszego oddziału skupiamy się przede wszystkim na dopasowaniu oferty i usług do każdego rodzaju klientów, którzy do nas przychodzą. Obsługujemy klientów indywidualnych, a  w tym także osoby starsze, a nawet dzieci, dla których produkty staja się coraz bardziej popularne. To wymaga od nas dużej elastyczności, ale dzięki odpowiedniej ofercie i usługom, nad którymi bank stale pracuje, udaje nam się stanąć na wysokości zadania, o czym świadczy systematycznie rosnąca liczba naszych klientów. Niezmiernie cieszy mnie fakt, że od teraz możemy dbać o potrzeby osób nas odwiedzających w nowej, cyfrowej przestrzenipodkreśla Iwona Flig, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Radlinie.

Na ścianach można dostrzec elementy zieleni oraz piękną fototapetę nawiązującą do widoku jaki możemy spotkać w Parku Jordanowskim w tym mieście. Całości wizerunku dopełniają donice z kwiatami. Nie znajdziemy tu ulotek i plakatów – wszystko to, co wcześniej mogliśmy przeczytać na tradycyjnych ulotkach zamieszczone jest na ogólnodostępnym ekranie. Ważną częścią placówki jest stanowisko samoobsługowe, dzięki któremu klient samodzielnie bądź z pomocą doradcy zaloguje się do swojego konta i sprawdzi saldo, historię rachunku itp.

Klienci do swojej dyspozycji mają 5 doświadczonych doradców, którzy zawsze chętnie porozmawiają o finansach. Oprócz podstawowych produktów jak konto czy pożyczka gotówkowa, podzielą się swoją wiedzą dotyczącą m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych, a także nieruchomości. Ważnym elementem ich pracy jest również edukacja klientów w zakresie korzystania ze zdalnych kanałów dostępu do banku (np. aplikacja mobilna  IKO) czy przestrzeganie przed zagrożeniami z obszaru cyberbezpieczeństwa.

Jeśli ktoś chciałby skorzystać z cyfrowej bankowości i oczekuje wsparcia w tym zakresie, to doradcy na miejscu dokładnie wyjaśnią „jak to się robi”, czyli np. jak łatwo i wygodnie korzystać z aplikacji mobilnej IKO, czyli banku w telefonie, albo jak nie dać się oszukać cyberprzestępcom. Szczególnie istotne są właśnie kwestie cyberbezpieczeństwa i wsparcia klientów w zakresie bezpiecznego korzystania z rozwiązań bankowych. Doradcy PKO Banku Polskiego zwracają szczególną uwagę na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu, czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione. Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO, czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. W praktyce wygląda to tak, że klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedzieć, że chcą sprawdzić jego tożsamość w aplikacji bankowej. Po chwili otrzymają powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z jego danymi (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać  te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, wystarczy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.

Pracownicy ostrzegają też klientów by „zapaliła im się czerwona lampka”, gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy nieznanym osobom oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta.

Obecnie wiele finansowych spraw klienci bankowi mogą załatwić samodzielnie i nie muszą przychodzić do oddziału. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Na przykład wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd, czy mieszkanie, bez konieczności wizyty w placówce. Za pomocą aplikacji mobilnej IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.

Kilka pytań do Iwony Flig, dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego w Radlinie:

  1. Oddział PKO Bank Polskiego działa na lokalnym rynku od lat. Czym placówka jest dla mieszkańców miasta i okolic?

Oddział na lokalnym rynku działa od 30 lat. Dla klientów placówka ma bardzo duże znaczenie, jest wsparciem  w sprawach finansowych. Dotyczy to zarówno prostych czynności i spraw, z którymi przychodzi do nas klient, jak i bardziej skomplikowanych, np. kredytów.Widzimy, jak zmieniają się potrzeby naszych klientów i wspólnie z zespołem staramy się za tymi potrzebami podążać.

  1. Na czym będziecie się koncentrować w pracy oddziału w nowej lokalizacji i nowej przestrzeni?

W nowej przestrzeni chcemy skupić się na edukacji cyfrowej klientów, samodzielne stanowisko internetowe pozwoli w 100% na edukację każdego klienta. To dla nas bardzo ważne, żeby pokazywać klientom, w jaki sposób bezpiecznie mogą wykonać podstawowe czynności bez wychodzenia z domu. Dodatkowo komfort pracy w pokojach spotkań pozwoli nam na spokojną rozmowę z klientem.

  1. Czy angażujecie się w lokalne życie społeczne? Jeśli tak w to, w jaki sposób?

Placówka uczestniczy w życiu lokalnej społeczności, współpracujemy ze Związkiem Zawodowym KWK Marcel, gdzie co roku uczestniczymy w festynie dla dzieci. Jesteśmy również jednym z sponsorów  w Klubie Sportowym SK Górnik Radlin. Również w szkole podstawowej i okolicznych przedszkolach prowadzimy edukację dzieci i staramy się przekazać, w zależności od wieku, istotne zagadnienia bankowe.

Materiał zewnętrzny