Będzie remont wiaduktu w Bluszczowie
W siedzibie Starostwa Powiatowego została podpisana umowa na przebudowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej 5055S (ul. Dworcowa/Kamieńska) w Bluszczowie. Powiat Wodzisławski pozyskał na tę inwestycję ponad 700 tys. zł z budżetu państwa.
Wiadukt w Bluszczowie, znajdujący się w ciągu ul. Dworcowej/Kamieńskiej nad nieczynną linią kolejową 176 z Olzy do Raciborza-Markowic, po ostatnim przeglądzie otrzymał ocenę niedostateczną. Ograniczony jest na nim tonaż pojazdów oraz wysokość dopuszczalna pojazdów. Wykonanie jego remontu jest więc niezbędne, aby mógł on dalej służyć mieszkańcom. Ze względu na wysokie koszty tego rodzaju przedsięwzięć (szacunkowy koszt inwestycji wynosi ok. 1,5 mln zł) w lutym br. Zarząd Powiatu skierował do Ministerstwa Infrastruktury wniosek o dofinansowanie przebudowy obiektu mostowego w Bluszczowie. W poniedziałek okazało się, że Ministerstwo przyznało na to zadanie Powiatowi 714 200 zł z rezerwy subwencji ogólnej. To niemal połowa szacunkowego kosztu inwestycji. Reszta zostanie sfinansowana z budżetu Powiatu.
Modernizacja tego obiektu z pewnością podniesie komfort użytkowania drogi. Zwiększy się przepustowość samego mostu, ale przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pieszych – mówi starosta Leszek Bizoń.
Zmian będzie więcej
W ramach zadania obiekt zostanie częściowo rozebrany, a następnie odbudowany z wykorzystaniem jednej z podpór na której zostaną osadzone jednonawowe, żelbetowe elementy prefabrykowane. Po przebudowie wiadukt zyska dwa pasy ruchu na jezdni oraz wydzielony chodnik dla pieszych, a przede wszystkim zostanie zwiększona jego nośność, która obecnie ze względu na zły stan konstrukcji jest ograniczona.
W trakcie przebudowy dl ruchu będzie zamknięty odcinek drogi powiatowej nr 5055 S w Bluszczowie. Planowany termin zakończenia inwestycji to 10 grudnia 2021 r.
Komentarze
3 komentarze
@cocolino: nie "za ta cena", a niestety za 2 x więcej według szacunków wykonawcy remontu wiaduktu na Buglowcu https://www.nowiny.pl/158075-koniec-drogowych-utrudnien-miedzy-gminami-gorzyce-i-lubomia-wiadukt-w-syryni-juz-otwarty.html Co nie znaczy, że nie warto. Bo nadkładanie 0,7 km drogi przez każde ze 100 aut dziennie (jedno na 5 minut za jasnoka), to jakieś 2000 l paliwa rocznie przelanego, przy obecnych cenach - 10 tys. zł rocznie w samym paliwie, ale za to z kieszeni kierowców. A cena ocieplenia?...
@cocolino: rok temu z okładem (maj 2020) tak właśnie sugerowaliśmy - https://www.nowiny.pl/165137-lepiej-wybudowac-nowy-wiadukt-czy-remontowac-stary.html
Za ta cena mieliby nowy wiadukt w starej lokalizacji, a na pewno ułatwiłoby to mieszkańcom jazdę.
Połączyć Kamieńską z Wiejską (skrzyżowanie z Dworcową), a wiadukt do remontu zrobić do 3,5 tony i po problemie.