Sobota, 9 listopada 2024

imieniny: Teodora, Ursyna, Genowefy

RSS

283 tys. wniosków o świadczenie 300 plus w ciągu doby

05.07.2021 08:06 | 0 komentarzy | d

Prawie 283 tys. wniosków o świadczenie 300 plus, w ramach programu „Dobry Start”, wpłynęło do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ciągu pierwszej doby. - Zainteresowanie tym programem jest bardzo duże. Przyjmowanie i obsługa wniosków działa bez zakłóceń - mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

283 tys. wniosków o świadczenie 300 plus w ciągu doby
Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Jak uzyskać pomoc?

W ciągu pierwszej doby (do piątku do godz. 9 rano) do ZUS wpłynęło prawie 283 tys. wniosków o świadczenie 300 plus, obejmujące ponad 405 tys. dzieci. ZUS obsługuje też specjalną infolinię. Pod numerem telefonu 22 290 22 02 można uzyskać informacje w sprawie świadczenia 300 plus. Infolinia działa od poniedziałku do piątku, w godz. 8-15. W ciągu pierwszej doby od uruchomienia infolinii konsultanci odebrali pond 3 tys. telefonów. Koszt połączenia według stawek operatorów.

Dla kogo świadczenie?

Od 1 lipca do 30 listopada tego roku można składać wnioski o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start". W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Świadczenie z programu "Dobry Start" będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

- Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS, w tym też całą korespondencję z ZUS w tej sprawie (może to być wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia) - informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Ludzie:

Beata Kopczyńska

Beata Kopczyńska

Regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego