Wszystkie ręce na pokład. Senator, marszałek i włodarze wskrzesili grupę ds. budowy RDRP
Władze gmin zainteresowanych kontynuacją budowy Regionalnej Drogi Racibórz - Pszczyna (RDRP) spotkały się w Rydułtowach z senator Ewą Gawędą i wicemarszałkiem Wojciechem Kałużą. Rozmowy dotyczyły m.in. lobbingu o środki na dalszą budowę RDRP.
Ustalono, że reaktywuje się grupa robocza d/s Regionalnej Drogi Racibórz Pszczyna przy marszałku województwa śląskiego.
Wicemarszałek Wojciech Kałuża będzie pełnił osobisty nadzór nad pracami grupy.
Senator Ewa Gawęda z poziomu centralnego deklaruje lobbować o środki na budowę kolejnych etapów drogi. Jedną z szans na ich pozyskanie ma być Krajowy Plan Odbudowy.
Jak zapewnia Lucyna Siwek rzeczniczka prasowa urzędu miasta w Raciborzu to najważniejsze z ustaleń wczorajszego (z 5 maja) spotkania grupy interesariuszy budowy RDRP.
Odbyło się ono Rydułtowach, a udział w nim oprócz marszałka Wojciecha Kałuży, senator Ewy Gawędy, prezydenta Dariusza Polowegoi starosty raciborskiego Grzegorza Swobody wzięli także burmistrzowie i wójtowie:
- Rydułtów - Marcin Połomski,
- Gaszowic - Paweł Bugdol,
- Lysek - Grzegorz Gryt,
- Kornowaca - Grzegorz Niestrój,
- i Rudnika - Piotr Rybka.
W lutym gotowa będzie wschodnia obwodnica Raciborza
Trwająca budowa raciborskiego niespełna 8-kilometrowego odcinka drogi od Rudnika do ul. Piaskowej w Raciborzu to tylko jeden z kilku etapów pozostałych do realizacji w ramach większego zadania, jakim jest budowa Regionalnej Drogi Racibórz Pszczyna.
Budowa naszego odcinka, będącego jednocześnie wschodnią obwodnicą Raciborza zakończy się już w lutym przyszłego roku. Wartość zadania to niemal 300 mln zł.
Trzy etapy z Rybnika do Raciborza
Kolejnym przewidzianym do realizacji etapem ma być ponad 2-kilometrowy odcinek od ul. Sportowej w Rybniku do Radoszów w ciągu DW 935 (gm. Rydułtowy). Następnie odcinek do ul. Pstrązkiej ( gm. Kornowac), a w ostatniej kolejności niespełna 10 km odcinek łączący Kornowac z ul. Piaskową w Raciborzu.
Trwają prace w zakresie dokumentacji projektowej dla tych odcinków. Wykonano już m.in. wielowariantową koncepcję przebiegu całej trasy, raport o oddziaływaniu na środowisko i audyt bezpieczeństwa ruchu. Gotowe są projekty budowlane, w trakcie opracowywania jest dokumentacja geodezyjna i projekty wykonawcze.
Rozwiązania wymaga m. in. problem kolizji przebiegu drogi z linią kolejową 176 relacji Markowice - Olza - przekazuje Lucyna Siwek.
Wartość etapów, które czekają jeszcze na realizację, szacuje się na blisko 700 milionów złotych (poziom cen z 2016 r.). Kluczowe jest więc pozyskanie finansowania.
Jeszcze w maju odbędzie się spotkanie grupy roboczej, o której reaktywacji postanowiono w czasie wczorajszego spotkania.
Marszałek Wojciech Kałuża przyjął także zaproszenie prezydenta Dariusza Polowego do Raciborza. Celem planowanego w najbliższym czasie spotkania będzie wizytacja na budowie raciborskiego odcinka Regionalnej Drogi Racibórz Pszczyna.
Ludzie:
Dariusz Polowy
Radny, były prezydent Raciborza
Ewa Gawęda
Była senator.
Grzegorz Swoboda
Starosta Raciborski
Lucyna Siwek
Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta Racibórz
Komentarze
7 komentarzy
Fakt, że głupi pomysł PO to był, lepiej było skomunikować Racibórz z A1. Ale teraz to już nie ma co mendzić tylko to dokończyć a nie zostawić rozgrzebane i kupę kasy w błocie.
Tak trzymać panie Polowy. Walczyć nie odpuszczać.
Dobra współpraca na trzech poziomach centralnym, wojewódzkim i gminnym. Trzeba walczyć o swoje i wykorzystywać szanse.
Realizując najgłupsze projekty PO jesteście jeszcze gorszymi szkodnikami niż oni! Kogo chcecie uszczęśliwić tą niepotrzebną drogą, bo na pewno nie mieszkańców!
Łoo matko, a ten Gryt tam po co? Ten to tam najwięcej podoradza...
Gawedy w kałuży
Kałuża to ten co ? wiadomo co zrobił