Czy wiceprezydent Wacławczyk będzie musiał zwolnić urzędników od promocji Raciborza?
- Nie wyobrażam sobie utrzymywania pracowników i wypłat dla ludzi, którzy nie mają co robić, bo pozbawiono ich narzędzi pracy - tak na sesji budżetowej przestrzegał Dawid Wacławczyk przed drastycznymi jego zdaniem (67%) cięciami wydatków na promocję Raciborza i rozwój turystyki. Radni Lenka i Szukalskiej obniżyli budżet na te cele z 310 tys. zł do 100 tys. zł.
Nowy wydział w urzędzie miasta zajmujący się promocją ledwie zaczął działalność, a już - jak się okazało po sesji budżetowej - wydał lwią część swego stanu posiadania. - Wydatkowaliśmy już 67 tys. zł. Jeśli nasz budżet zostanie ustalony na 100 tys. zł, to do końca roku pozostaną nam 32 tys. zł - informowała radnych przed głosowaniem naczelniczka Karolina Kunicka.
Pieniądze, które wydano w styczniu, zostały przeznaczone na:
- - organizację koncertu, który z uwagi na pandemię jest przełożony na inny termin;
- - projekty graficzne dla całego urzędu
- - materiały w ramach polsko - czeskiego projektu
- - prowadzenie oficjalnej strony internetowej Miasta - raciborz.pl
- - szopkę na rynku
- - kampanię prezydencką „Czas na inwestycje”
Pierwszy zastępca Dariusza Polowego - Dawid Wacławczyk podał na sesji budżetowej, jakie zadania zostały wycięte przez opozycyjnych radnych:
- - trzy jarmarki - wielkanocny, św. Marcelego i bożonarodzeniowy; mówił, że są wspólnym sukcesem samorządowców, raciborzanie je lubią, a inicjatywa służy miejscowym przedsiębiorcom,
- - 20 tys. zł - szopka na Boże Narodzenie
- - 40 tys. zł na kampanie promocyjne, np. pomaganie Arboretum przez wydruk kolorowej ulotki z ofertą zajęć edukacyjnych, komercjalizację usług przewodnickich i drogowskazy w Oborze,
- - 2 koncerty w szkole muzycznej,
- - turniej czarnoprochowy dla pułku ułanów zaniemeńskich,
- - sponsorowanie Justyny Święty - Ersetic
- - 20 tys. zł na współpracę z miastami partnerskimi (jubileusz kontaktów z Opawą); Wacławczyk pytał, czy urzędnicy mają odwołać hotel dla gości i nie częstować ich obiadem?
- - 20 tys. zł na prowadzenie strony miejskiej raciborz.pl
- - 30 tys. zł zakup produktów regionalnych, a także mapy turystycznej, gadżetów z nowym logo Raciborza
- - 20 tys. zł - m.in. na książki o Raciborzu,
- - na stronę visitraciborz.pl dla turystów, przewodnik turystyczny,
- - 10 tys. zł na kołdry i zdjęcia pamiątkowe dla jubilatów z USC
Dawid Wacławczyk powiedział radnym, że przy tak dużych cięciach pojawia się pytanie, czy mam sens utrzymywanie wydziału promocji w obecnym kształcie, a przecież to wiceprezydent Michał Fita też chciał takiego wydziału (chciał tańszego w funkcjonowaniu referatu - przyp. redakcji) i jego powołanie to "wspólny sukces" (Fity i Wacławczyka - przyp. red.).
- Nie wyobrażam sobie utrzymywania, wypłat dla ludzi, którzy nie mają narzędzi pracy, siedzą przez rok i nie mają co robić. To jakby mieć warsztat, zatrudnić 3 mechaników i dać im śrubokręt - co mają zrobić? Musiałbym zwalniać te osoby, a nie chcę, nie oto chodzi. Jednak sens utrzymywania wydziału, który nie ma zadań jest wątpliwy - powiedział radnym na sesji budżetowej wiceprezydent Dawid Wacławczyk.
Krytykując skalę zmian w budżecie, dokonanych przez opozycję, porównał ją do posługiwania się dynamitem zamiast skalpelem.
Przed głosowaniem nad ostatecznym kształtem budżetu 2021 radni opozycyjni spotkali się z prezydentem Dariuszem Polowym i oznajmili mu, że będą w przyszłości popierać sensowne ich zdaniem wydatki miejskie. - W ciągu roku prezydent Raciborza może dokonywać co sesję zmian w budżecie i realizować nowe zadania - uważa radny Mirosław Lenk. Uspokaja, że cięcia, jakich dokonano na promocji, nie oznaczają konieczności dokonywania redukcji zatrudnienia w magistracie.
Anna Szukalska mówiła jeszcze na sesji, że prezydent Polowy schował w budżecie część dostępnych środków i powinien pokazać je radnym. W gronie prezydenckim na tę uwagę zareagowano zdziwieniem i śmiechem.
Ludzie:
Dawid Wacławczyk
Radny, były wiceprezydent Raciborza
Michał Fita
Dyrektor Centrum Kultury i Sportu w Kietrzu - TKALNIA, były wiceprezydent Raciborza, radny Raciborza
Komentarze
13 komentarzy
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
20 tys. Szopka????
Szopka to jest cały rok.
" 30 tys. zł zakup produktów regionalnych, a także mapy turystycznej, gadżetów z nowym logo Raciborza"
a potem je kupela na długiej opylać będzie?
"sponsorowanie Justyny Święty - Ersetic"
odp sie od Justyny. nie szantażuj nadwagowcu!!!
"20 tys. zł na współpracę z miastami partnerskimi (jubileusz kontaktów z Opawą); Wacławczyk pytał, czy urzędnicy mają odwołać hotel dla gości i nie częstować ich obiadem?"
to tyle kosztuje chlanie w czasie zacieśniania partnerstwa? żre i pije się za swoje.
"20 tys. zł - m.in. na książki o Raciborzu"
co tym razem plagiatowane będzie?
"- 20 tys. zł na prowadzenie strony miejskiej raciborz.pl"
kubek w wodociągach robił to taniej
"turniej czarnoprochowy dla pułku ułanów zaniemeńskich"
to se nie postrzela portowy prochem czarnoprochowym.
i na to sie tyle kasy wydaje? to jest ten produkt turystyczny? a co te urzędniki rok cały robią ? raczej nie są przepracowane. zagonić do obsługi potrzebujących..
" 20 tys. zł - szopka na Boże Narodzenie, " "40 tys. zł na kampanie promocyjne, np. pomaganie Arboretum przez wydruk kolorowej ulotki z ofertą zajęć edukacyjnych, komercjalizację usług przewodnickich i drogowskazy w Oborze,"
Boże ty to widzisz? 20 tys za kilka dni tej męczarni zwierzątek? a niech za darmo w tej szopce występują władzowe ..wół i osioł już jest.król co najmniej jeden też, za józefka może robić układacz dywaników z trocin,a za dziewicę niezłomną kruszarka betonu ,resztę menażerii się dokoptuje i będzie świątecznie, w końcu są wytrenowani w codziennej szopce to sobie w tej radę dadzą, tylko dzieciątko trza skołować, rozkoszna z końca świata żadnej roboty się nie boi..a pomyślunek ma z lekka niemowlęcy , będzie jak znalazł. a zamiast ulotki za 40 koła dla aboretum nakarmić głodne kocięta?
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
UWAGA MOJA KRYSZTALOWA KULA POKAZALA PRZYSZŁOŚĆ: Promowanie miasta - NIE, Promowanie turystyki - NIE, Promowanie raciborskich sportowców - NIE, Organizacja imprez przyciągających szerszą publicznosc do miasta - NIE. -Jak to się się stało że Racibórz stał się prowincja? -No nie wiadomo
Kolega poniżej przeczytał artykuł?
Dopóki Polowy i Wacławczyk będą robić prymitywną propagandę za publiczny grosz dopóty trzeba nad nimi sprawować kontrolę. Brawo radni! Jak się nie dojrzało do publicznej funkcji, to trzeba potem się kłaniać dwa razy niżej.
W kampanii Fita grzał się w blasku Justyny, ciagle fotki... a teraz już uważa, że od jej usług promocyjnych ważniejszy jest wóz strażacki?
Masz 5 zł kup paierosy i przynieś 15 zł reszty. Tak myśli nowa koalicja radnych.
Szalona koalicja w akcji. Blokować, odrzucać nie myśleć o mieszkańcach.
Pan Dawid przedstawił bardzo racjonalne uzasadnienie do reorganizacji urzędu miasta i likwidacji nowej komórki. Za czasów pani wiceprezydent dr Ludmiły Nowackiej takimi rzeczami zajmowali się urzędnicy bez potrzeby tworzenia stanowiska naczelnika. To tłusta wypłata i stołek, z którego się nie spada, a jak spada to wygrywa w sądzie pracy godziwe odszkodowania. Radni pani Szukalskiej i pana Lenka zachowali się racjonalnie wskazując mu, że wiceprezydent obejdzie się bez nowego wydziału, bo ma dość roboty z wydziałem lokalowym, MZB czy ochroną środowiska.
To jest chore, obcinać maleńkie nic nie znaczące fundusze w dziedzinie promocji miasta … malutcy ludzie….