Wtorek, 5 listopada 2024

imieniny: Elżbiety, Sławomira, Zachariasza

RSS

Budowa wiaduktu i ronda idzie zgodnie z planem [ZDJĘCIA]

08.01.2021 11:07 | 0 komentarzy | AgaKa

Mimo zimowej aury nieprzerwanie trwa budowa nowego ronda i wiaduktu na Alei Piłsudskiego. Aktualnie wykonawca jest na etapie palowania terenu pod konstrukcję nowego wiaduktu.

Budowa wiaduktu i ronda idzie zgodnie z planem [ZDJĘCIA]
Koszt przebudowy wiaduktu to niemal 18 milionów 370 tysięcy złotych, jednak tylko połowa tej kwoty wydana zostanie z budżetu miasta. Druga część zostanie pokryta przez Fundusz Dróg Samorządowych.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Nowy wiadukt stanie na aż 344 palach. Właśnie rozpoczęły się roboty z tym związane. Obecnie w ziemię zostało wbitych blisko 100 pali. W połowie stycznia palownica zostanie przestawiona, by rozpocząć palowanie pod przyczółkiem od strony zachodniej. Jednocześnie wykonywane są roboty brukarskie przy pracach związanych z budową chodnika i ścieżek rowerowych. Przypomnijmy, że firma Eurovia, która wygrała przetarg na budowę wiaduktu, musi w tym miejscu zbudować od podstaw dwa niezależne mosty - osobno dla każdej z jezdni. Będą one miały 70 metrów długości i 20 szerokości. Nowe wiadukty zostaną przystosowane do ruchu samochodów ciężarowych. Równolegle budowane jest rondo turbinowe, które połączy Aleję Piłsudskiego z ulicami Północną i Graniczną.

- Część północna ronda jest na ukończeniu. Planowane są roboty bitumiczne na nowo budowanym rondzie przy układaniu warstwy wiążącej – mówi Jarosław Piechaczek, zastępca naczelnika wydziału infrastruktury komunalnej i inwestycji. Po wykonaniu tych robót nastąpi zmiana organizacji ruchu i będzie możliwy ruch kołowy przez ulicę Północną. Ma to nastąpić w okolicach drugiej połowy marca. Uzależnione jest to od warunków atmosferycznych.

Przypomnijmy, że rondo będzie miało średnicę aż 28 metrów, co czyni je jednym z największych w mieście. Będzie to równocześnie pierwsze w Jastrzębiu-Zdroju rondo turbinowe. Oznacza to taką konstrukcję, która automatycznie naprowadza kierowcę na odpowiedni zjazd z ronda – nie można po nim jeździć na około, lecz wymusza ono zjazd, zapewniając płynniejszy ruch pojazdów. Wraz z budową ronda, wszystkie drogi najazdowe uzyskają nową nawierzchnię (łącznie 600 metrów), a także wyposażone zostaną w  przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe.