Niedziela, 7 lipca 2024

imieniny: Estery, Metodego, Kiry

RSS

Budowanie marki kluczem sukcesu firmy

13.10.2015 17:54 | 0 komentarzy | ska

 

W dzisiejszych czasach, zarówno walka o zdobycie klienta jak i o utrzymanie go przy sobie wykroczyła daleko poza konkurencję cenową. Niższa cena, w większości przypadków nie decyduje już o zawarciu transakcji.

Budowanie marki kluczem sukcesu firmy
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

W nieco większym stopniu, decydująca jest relacja wartości, jakie otrzymuje nasz klient, do kosztów jakie musi ponieść i to nie tylko w postaci pieniędzy, ale również w postaci np. czasu. To jednak nie wszystko. Zawieranie transakcji to zaspokajanie potrzeb. Przedsiębiorstwa wchodzące na rynek, a w szczególności startupy, w procesie pozyskania klienta, zanim spełnią potrzebę, muszą często uświadomić go o istnieniu tej potrzeby lub nawet ją wykreować. W procesie budowania marki, firma powinna wysłać jasny komunikat „W tym możemy Ci pomóc”.

Storytelling, czyli opowiadanie historii

Dobra marka, to tak naprawdę dobrze opowiedziana historia. A dobra historia powinna zawierać trzy elementy: fakty, emocje oraz przekonanie odbiorcy do podjęcia konkretnych działań. Z dobrą historią produkt lub usługa urasta do rangi czegoś znacznie ważniejszego. Przykład może być prosty – rzeczy należące do znanych osób, osiągają na aukcjach zawrotne ceny. Dlaczego? Ponieważ mają historię.

Wielka gra

Jednym z elementów utrzymania klienta, jest zbudowanie jego lojalności wobec marki. Żyjemy w świecie, gdzie programy lojalnościowe są na porządku dziennym i sam fakt istnienia takiego programu, nie wystarczy na uzależnienie użytkownika od produktu lub usługi. Zaproponujmy naszemu klientowi grę, dajmy mu szansę na wygranie nagrody lub zdobycie czegoś unikatowego. Zaproponujmy mu coś, na czym nie może stracić, a przy zaistnieniu odpowiednich warunków może sporo zyskać.

 

 

Weź udział w warsztatach

 

Zapraszamy 20 października na szkolenie dotyczące budowania marki. Oprócz storytellingu i grywalizacji, mowa będzie także o wadze Real Time Marketingu. Chcesz więcej sprzedawać? Traktuj swojego klienta w sposób specjalny. Chcesz wiedzieć jak? Tego dowiesz się na szkoleniu. Zapisów można dokonywać na aiprybnik.pl.