Poprawcie mnie jeśli się mylę ale po remoncie linii 158 jej przepustowość nadal będzie ograniczona właśnie przez odcinek Wodzisław-Olza. Po remoncie pociągi towarowe nadal będą jeździły dość wolno z uwagi na profil linii. Myślę, że 40 km/h może 60 km/h dla lekkich towarowych to maksimum jakie uda się osiągnąć. Oznacza to że przepustowość linii będzie się mieścić w granicach 20 minut. Jednakże wyższa prędkość dla osobówek sprawi że będzie więcej "wolnego miejsca" dla składów cargo. Wcześniej tylko przy 7 pasażerskich połączeniach na dobę i 60 km/h niektórzy przewoźnicy cargo tłumaczyli że linia ma zbyt mało "wolnych" okienek dla planowania nią większego ruchu. Także wszystko sprowadza się do tego, że odcinek Olza-Wodzisław będzie w znacznym stopniu ograniczał wykorzystanie linii. Dużą poprawę wnieść mogła samoczynna blokada liniowa ale niestety jej utworzenia remont nie przewiduje.
Napisany przez expert, 04.04.2014 11:13
Najnowsze komentarze