Apelować zawsze można
- Apele i stanowiska samorządów stanowią naturalny element konsultacji społecznych i są przez nas brane pod uwagę – mówią przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego. Ale i tak mają własny pomysł na przebieg linii CPK w naszym regionie.
WODZISŁAW ŚL. Wracamy do apelu wodzisławskich radnych, który został podjęty podczas majowej sesji. Przypomnijmy, że radni zawnioskowali do kilkunastu adresatów – m.in. prezydenta Wodzisławia Śl., zarządu powiatu wodzisławskiego, parlamentarzystów oraz radnych sejmiku województwa śląskiego reprezentujących ziemię wodzisławską – aby podjęli działania zmierzające do wyboru takiego wariantu przebiegu linii Kolei Dużych Prędkości (KDP) przez Subregion Zachodni w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), który umożliwi lokalizację przystanku kolejowego na terenie Wodzisławia Śl.
W trakcie sesji część radnych nie poparła apelu, uważając, że na tego typu działania jest już za późno. Rajca Roman Szamatowicz zauważył, że rada ministrów przyjęła rozporządzenie dotyczące budowy CPK, w którym ujęcie Wodzisławia Śl. jest marginalne. – Decyzje co do budowy linii już zostały podjęte. Na tym etapie wysyłanie apeli wydaje się bezzasadne – mówił radny Szamatowicz podczas majowych obrad podkreślając, że jego zdaniem na zamiany w dokumentach jest już za późno.
Zapytaliśmy biuro komunikacji CPK, czy faktycznie apel wodzisławskich radnych nie ma większego sensu. Jak tłumaczy nam dyrektor biura Konrad Majszyk wspomniane przez radnego Szamatowicza rozporządzenie jest oczywiście dokumentem obowiązującym. – Niemniej władze lokalne, do jakich należy m.in. rada miejska w Wodzisławiu Śl., kierując się własnymi przepisami i interesem danej społeczności mogą proponować własne rozwiązania – informuje. Majszyk podkreśla, że apele i stanowiska samorządów stanowią naturalny element konsultacji społecznych i są brane pod uwagę przy pracach nad projektem CPK.
Dyrektor Majszyk zauważa również, że Wodzisław Śl. należy do miast z ograniczonym dostępem do kolei. – Bardzo zależy nam na tym, żeby poprzez nasze inwestycje to zmienić. Planowana przez nas KDP będzie przebiegała przez Jastrzębie-Zdrój, a wodzisławianie uzyskają do niej łatwy dostęp – mówi. Dodaje, że istniejąca stacja w Wodzisławiu Śl. będzie połączona z Jastrzębiem, dalej zaś z Katowicami. To połączenie jest planowane w śladzie starej, nieistniejącej dziś linii kolejowej. Majszyk nie precyzuje której.(juk)
Najnowsze komentarze