Poniedziałek, 29 lipca 2024

imieniny: Marty, Olafa, Beatrycze

RSS

Chciałbym wziąć prysznic, a nie mogę

25.08.2015 00:00 red

– Woda leci, ale słabo. Nie mogę wziąć prysznica, tylko muszę napuszczać do wanny – mieszkaniec Orłowca narzeka na ciśnienie wody w kranach.

RYDUŁTOWY Zgłosił się do nas mieszkaniec ostatniego piętra jednego z bloków należących do spółdzielni mieszkaniowej „Orłowiec”. - Od dłuższego czasu problem jest taki, że mamy słabe ciśnienie wody w kranach. Wracam z roboty zmęczony, chciałbym wziąć szybki prysznic, a nie mogę, bo się nie da. Trzeba czekać aż woda naleci do wanny, a to zajmuje więcej czasu i więcej kosztuje, bo zużycie jest inne – tłumaczy pan Adam.

Wymienili rury i jestem zadowolona

Zapytaliśmy o ciśnienie w kranach mieszkańców sąsiednich bloków. - U nas taki problem był, ale kilka lat temu. Temperatura wody była niska, a ciśnienie słabe. Musiałam wtedy spuszczać wodę i czekać, żeby się unormowało. Wiadomo, że było to marnowanie wody. Ale teraz problemu nie ma, bo wymienili rury. Więc naprawdę nie mogę narzekać, bo jestem zadowolona – mówi nam kobieta, która mieszka na 4 piętrze.

Czyszczenie „od ręki”

Spółdzielnia „Orłowiec” jest zaskoczona sygnałami od mieszkańca. Do tej pory żadnych skarg w temacie ciśnienia wody w kranach nie odnotowała. Nie było ani jednego zgłoszenia. Co więcej, spółdzielnia zapewnia, że ciśnienie wody dostarczanej do mieszkań jest wystarczające do tego, by zapewniać mieszkańcom odpowiedni komfort użytkowania. - Zapewniamy, że mieszkańcy mogą korzystać swobodnie z prysznica. W wyjątkowych przypadkach może zaistnieć problem obniżonego ciśnienia; spowodowany np. zabrudzeniem filtra na wodomierzu głównym lub w wodomierzach lokatorskich. Akt ten wystarczy zgłosić do administracji i służby remontowe dokonują czyszczenia „od ręki” - podkreśla Andrzej Fonfara, kierownik Administracji Rydułtowy. - Dziwimy się zachowaniu naszych mieszkańców, iż nie zgłaszają do spółdzielni powstałych niedogodnień, lecz udają się ze zgłoszeniem problemu do mediów – dodaje.

Spółdzielnia dowiadywała się również, czy sygnały o słabym ciśnieniu odnotowała Ciepłownia Rydułtowy, która jest dostawcą wody do bloków w zasobach SM „Orłowiec”. Okazuje się, że tam również ich nie było. - Ciśnienie w sieci wodociągowej utrzymywane jest w sposób automatyczny na jednakowym, niezmiennym poziomie – zaznacza spółdzielnia.

(mak)

  • Numer: 34 (771)
  • Data wydania: 25.08.15
Czytaj e-gazetę