Wtorek, 30 lipca 2024

imieniny: Julity, Ludmiły, Rościsława

RSS

W klasach nie będzie już duszno

22.07.2014 00:00 adam

Nowy system wentylacji w SP 1

MARKLOWICE Na czerwcowej sesji rady gminy dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 – Bogdan Szczotok wnioskował o przyznanie 60 tys. zł na budowę nowego systemu wentylacji w trzech salach lekcyjnych i ubikacji na parterze szkoły. Radni przychylili się do prośby.

- Kiedy powstał przeszklony łącznik z tyłu budynku szkoły (łączący główną część budynku ze stołówką i świetlicą – przyp. red.) popsuły się warunki klimatyzacyjne jednej z sal lekcyjnych – wyjaśnia dyrektor Szczotok. - Najpierw w łączniku wbudowano dwa uchylne okna, potem rurą wentylacyjną doprowadzono z zewnątrz powietrze, ale okazało się to mało skuteczne.

 

Narzekali uczniowie

i nauczyciele

Problem był dokuczliwy zwłaszcza w upalne dni, w salach od strony południowej, nie tylko na parterze, ale w całej szkole. Dzieci i nauczyciele zgłaszali, że jest tam duszno.

Pojawiła się więc nowa propozycja, by dla całego parteru - trzech sal lekcyjnych od strony południowej i pomieszczenia ubikacji zrobić nowy system wentylacyjny, który w zimie mógłby powietrze podgrzewać, a latem schładzać.  Urządzenie sterujące miałoby się znajdować w sekretariacie szkoły.

 

Potrzeba więcej

pieniędzy

W ubiegłym roku, przed planowaniem budżetu, dyrektor szkoły zaproponował budowę nowej wentylacji, co radni zaakceptowali. Wstępnie w budżecie szkoły zaplanowano na to 15 tys. zł. Po wykonaniu projektu, opracowaniu kosztorysu okazało się, że potrzebne będą znacznie większe środki. Stąd prośba dyrektora o zwiększenie kwoty do 60 tys. zł.

 

Testy na parterze

- Na razie system wentylacji będzie budowany na parterze szkoły. Przez rok będziemy go testować i jeśli to rozwiązanie okaże się skuteczne, w kolejnych latach obejmiemy nim kolejne kondygnacje – mówi Bogdan Szczotok.

Pierwsze prace rozpoczną się w lipcu i zakończą przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego.

(abs)

 

  • Numer: 29 (714)
  • Data wydania: 22.07.14
Czytaj e-gazetę