Sobota, 30 listopada 2024

imieniny: Andrzeja, Justyny, Konstantego

RSS

Rydułtowski urząd bierze się za dobry PR

24.06.2014 00:00 red

Spece od promocji i public relations uczą władze Rydułtów, jak tworzyć pozytywny wizerunek miasta

RYDUŁTOWY Jak polepszyć postrzeganie miasta i wzmocnić działania promocyjne? Jak spowodować, by mieszkańcy czuli się w Rydułtowach lepiej, mieli pozytywne skojarzenia na temat swojej miejscowości i aby dobrze mówili o Rydułtowach w gronie swoich bliskich, przyjaciół i znajomych? Wreszcie - jak zainteresować Rydułtowami osoby spoza miasta? Receptę wraz z odpowiedziami na te pytania próbuje stworzyć zespół ekspertów z Uniwersytetu Łódzkiego, który w w czerwcu gościł w Rydułtowach. Miasto zakwalifikowało się bowiem do ministerialnego programu o złożonej nazwie „Systemowe wsparcie procesow zarzadzania w jednostkach samorządu terytorialnego”, a dokładnie do tzw. laboratorium innowacyjności.

Rydułtowy to nie Kraków

Zespół ekspertów organizuje w Rydułtowach cykl spotkań i szkoleń. Jedno z nich odbyło się 11 czerwca. Wzięli w nim udział urzędnicy, przedstawiciele jednostek podległych miastu, organizacji samorządowych i mediów. - Rydułtowy są niewielkim miastem i nie mają takiego potencjału, który uprawniałby je do wprowadzania na rynek strategii przyciągania dużych inwestorów i wielu turystów, jak Kraków czy Wrocław - mówił Wawrzyniec Rudolf z Uniwersytetu Łódzkiego. Dodał, że miasto nie ma też pokaźnych środków finansowych na duże kampanie w mediach, nie ma najlepszych speców od reklamy i PR-u, dlatego musi bazować na innych sposobach promocji.

Trwałe relacje

- Przyglądamy się działaniom promocyjnym Rydułtów i staramy się znaleźć innowacyjne rozwiązania w tym zakresie. Naszym zdaniem należy wzmocnić relacje z mieszkańcami. Rekomendujemy budowanie silniejszych i trwalszych relacji z tzw. interesariuszami miasta. Tymi wewnętrznymi. Czyli zarówno z podmiotami, które bezpośrednio podlegają burmistrzowi, jak ośrodki kultury czy szkołami, ale również z podmiotami, które są niezależne, jak kopalnia czy organizacje pozarządowe. Ważne jest zachęcanie ich do wspólnych działań i budowanie większego zaufania - wylicza Wawrzyniec Rudolf.

Nowa strona miasta

Zespół przedstawił też pierwsze pomysły dotyczące lepszego komunikowania się z mieszkańcami. Wśród nich jest stworzenie nowej strony internetowej urzędu czy większy nacisk na bazowanie na portalach społecznościowych, które pozwalają dotrzeć z informacjami o mieście do szerokiej grupy adresatów.

(mas)

  • Numer: 25 (710)
  • Data wydania: 24.06.14
Czytaj e-gazetę