WIĘCEJ PIENIĘDZY NIE POTRZEBUJĘ
Masz dużo klientów i aktualnie bardzo dobrze ci się wiedzie? Pracujesz dzień i noc, a mimo to niektórych z nich musisz odprawić z kwitkiem. Twoi klienci są głównie z polecenia, bo przed reklamą wzbraniasz się rękami i nogami. Jednak czy jest to obrona konieczna?
Miło słyszeć iż ktoś w czasach kryzysu ma ręce pełne roboty i dobrze mu się wiedzie. Jednak duża liczba klientów to jedna kwestia, a posiadanie takich jakich się oczekuje to już zupełnie inna rzecz. Reklama to nie tylko informacja o produkcie i firmie skłaniająca do kupna, ale przede wszystkim możliwość przedstawienia swojej firmy w taki sposób, aby przyciągnąć tych najbardziej oczekiwanych klientów (solidnych, lojalnych, majętnych itp) i dzięki nim zagwarantować sobie zyski. Prowadząc firmę wiesz doskonale, że warunki na rynku się zmieniają. Corocznie każda firma z różnych powodów traci około 1/3 klientów. Część klientów przeprowadza się, niektórzy umierają, z niektórych usług korzysta się tylko raz, niektóre produkty lub usługi nie spełniają oczekiwań klientów, część klientów popada w kiepską sytuację finansową, a część odchodzi do konkurencji. Takich klientów trzeba zastąpić nowymi. A gdzie ich znaleźć, jak przedstawić im firmę, jak skłonić ich do zakupów. Idealnym rozwiązaniem jest posiadanie rynku klientów z polecenia, bo nic tak nie potwierdza jakości firmy jak zadowolony klient. Pamiętaj jednak że zadowolony z twoich produktów czy usług klient, nie wybiega wprost od Ciebie na ulicę i w euforii nie wykrzykuje nazwy i adresu twojej firmy, każdemu napotkanemu przechodniowi. Czasami mija trochę czasu, by nadarzyła sie okazja do polecenia np. ktoś wreszcie po 10 latach postanowił przeprowadzić remont kuchni i akurat właśnie dopiero teraz zaczyna szukać potencjalnego wykonawcy. Jeśli robiłeś kuchnię jego znajomemu jest duże prawdopodobieństwo że zostaniesz polecony. Jednak czy stać cię na to, by na klienta czekać kilka lat. Nikt nawet ty sam nie jesteś w stanie zagwarantować, że klienci zawsze będą walić do ciebie drzwiami i oknami. Dlatego nie licząc na sprzyjające okoliczności, bo nigdy nie wiadomo czy będą sprzyjające w momencie dla ciebie newralgicznym, zacznij działać i weź sprawy w swoje ręce. Po pierwsze skorzystaj z dobrej passy, by stworzyć sobie dodatkowy rynek klientów. Reklamuj się w tym momencie, bo nawet jeśli będziesz musiał odesłać kogoś z kwitkiem, sam fakt, że nie masz mocy przerobowej, by obsłużyć wszystkich będzie działał na twoją korzyść, budując wokół twojej firmy aurę profesjonalizmu i wysokiej jakości świadczonych usług, za którą ludzie są w stanie zapłacić każdą cenę. Niech sława cię wyprzedza. Niech dostanie się na listę twoich klientów będzie pewnego rodzaju prestiżem, na który warto na to czekać. Jak myślisz, dlaczego twoja żona jest w stanie czekać 3 miesiące na wizytę u znanego fryzjera i zapłacić za obcięcie trzykrotność normalnej ceny. Dlatego, że trudno się do niego dostać, więc na pewno musi być najlepszy. Po drugie reklama to inwestycja, korzystaj więc z większego budżetu, jakim aktualnie dysponujesz i reklamuj się. W niedalekiej przyszłości może się zdarzyć, że będziesz chciał się reklamować, reklama będzie potrzebna twojej firmie jednak zwyczajnie nie będzie cię na nią stać.
(kch)
SOS DLA FIRM
DZIĘKI NAM SIĘ NIE ZNUDZISZ. ZADZWOŃ. MY WIEMY JAK TO ROBIĆ.
• Lucyna Tomaszewska 606 698 903
• Wojciech Ostojski 600 081 664
Najnowsze komentarze