Wtorek, 30 lipca 2024

imieniny: Julity, Ludmiły, Rościsława

RSS

Reklama, która nigdy się nie nudzi

29.10.2013 00:00 red

Reklamujesz się, bo doskonale wiesz, że reklama jest dźwignią handlu, a twój wóz daleko bez konia nie pojedzie. Co tydzień kupujesz lokalną gazetę i już prawie z zamkniętymi oczami otwierasz na stronie, gdzie znajduje się twoja reklama. Jesteś szczęściarzem, który znalazł dla siebie skuteczne medium reklamowe i myślisz że będzie już tak zawsze. Nigdy nie grzesz pewnością, bo z reklamą jest jak z małżeństwem jeśli przestaniesz się starać, może skończyć się rozwodem i wzajemną niechęcią.

Jeśli coś okazywało się skuteczne przez długie lata, nie masz gwarancji, że będzie takim nadal. Możesz się w pewnym momencie naprawdę niemile zaskoczyć. Dlaczego? Choćby dlatego, że czasy się zmieniają, a wraz z nimi zmieniają się również upodobania kupujących. By nie wypaść z obiegu musisz stale zaciekawiać, bo wystarczy na moment znudzić swojego klienta, by ten zaczął przeglądać ofertę konkurencji.  Jeśli reklama ukazuje się w niezmienionej formie od pewnego czasu, istnieje ryzyko, że czytelnicy zaczną się do niej przyzwyczajać i z czasem ignorować. Wystarczy jednak co jakiś czas odświeżyć projekt lub zastosować prosty trik odwrócenia go „do góry nogami”, by nabrał nowej mocy. Współczesny kupujący oczekuje coraz więcej od sprzedawców. Pragnie minimalnym kosztem zyskać jak najwięcej. Zlekceważ chciwość klienta, a przechwyci go konkurencja, która za tę samą cenę zaproponuje coś więcej. Informuj więc o promocjach, wyprzedażach, zaoferuj darmowe bonusy, związane z oferowanym produktem. Daj klientowi poczucie, że troszczysz się o niego. Pozwól mu poczuć się wyjątkowo i zainwestuj w inserty, by obsypać go prezentami. Spraw mu przyjemną niespodziankę, składając za pośrednictwem reklamy np. życzenia na święta, a będzie wracał do Ciebie. Zrób zawsze jeden krok więcej, niż konkurencja. Korzystaj z naturalnych okresów zainteresowania twoim produktem i reklamuj się jeszcze intensywniej i na jeszcze większych powierzchniach. Pokaż że jesteś liderem.  Zawsze bądź na stronach dodatku poświęconego twojej branży, każda twoja nieobecność to dawanie szansy konkurencji. Po latach informowania o swojej ofercie w postaci bezosobowych komunikatów, zainwestuj od czasu do czasu w artykuł sponsorowany. Udowodnij, że jesteś wiarygodnym, odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą i pokaż, że twoi klienci są zadowoleni, a nie będziesz miał problemów ze sprzedażą.

Nie skazuj swojego klienta na nudę, a swojej reklamy na niebyt. Jeśli znalazłeś idealne medium dotarcia do swoich klientów, trzymaj się go.  To może być szczęśliwy związek na całe życie. Nie ograniczaj się jednak i wykorzystaj całe spektrum możliwości jakie ci daje.

(kch)



SOS DLA FIRM.

DZIĘKI NAM SIĘ NIE ZNUDZISZ.. ZADZWOŃ.
MY WIEMY JAK TO ROBIĆ.
• Lucyna Tomaszewska 606 698 903
• Wojciech Ostojski 600 081 664

  • Numer: 44 (677)
  • Data wydania: 29.10.13