Sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa

RSS

Autostrada za wąska dla tirów

08.10.2013 00:00 red

Czy w związku z przedłużającą się naprawą mostu autostradowego ciężarówki mogłyby jeździć objazdem przez węzeł Mszana jak samochody osobowe?

WODZISŁAW, MSZANA Z takim pytaniem do GDDKiA zwrócił się prezydent Wodzisławia Mieczysław Kieca.Obecnie, z uwagi na problemy z mostem w Mszanie, objazd dla samochodów ciężarowych prowadzi m.in. przez Wodzisław Śląski i Gorzyce. – Tonaż pojazdów powoduje dużą dewastację nawierzchni użytkowanych dróg, a zwiększone natężenie ruchu negatywnie wpływa na przepustowość skrzyżowań, przez co tworzą się korki – argumentował swoją prośbę prezydent Kieca.

W piśmie skierowanym do GDDKiA prezydent poinformował również o planowanej przebudowie skrzyżowania ul. Targowej z ul. Witosa, a co za tym idzie dodatkowym utrudnieniu dla kierowców.

Niestety, jak informuje GDDKiA niewystarczająca, dla bezpiecznego przejazdu dwukierunkowego, szerokość łącznicy węzła Mszana uniemożliwiła użytkowanie odcinka autostrady A-1 węzeł Mszana – granica państwa z Republiką Czeską dla samochodów ciężarowych o masie przekraczającej 3,5 tony.

GDDKiA zapewniła, że propozycja wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu na wspomnianej wyżej łącznicy była wielokrotnie rozważana i analizowana przez pracowników oddziału w Katowicach, jednakże z uwagi na bardzo duże zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu, w szczególności dla mijających się samochodów ciężarowych odstąpiono od dopuszczenia do ruchu na tej łącznicy samochodów o masie powyżej 3,5 tony. Rozważano również możliwość oddania do ruchu łącznicę wjazdową węzła Mszana relacji Mszana - granica państwa (jednokierunkowo) oraz łącznicę zjazdową węzła Mszana relacji granica państwa – Mszana (jednokierunkowo). Nie zdecydowano się jednak na ten wariant, gdyż łącznica zjazdowa relacji granica państwa - Mszana przebiega przez plac budowy, bezpośrednio pod obiektem mostowych. Zarówno na obiekcie jak i pod jego konstrukcją odbywają się intensywne roboty budowlane w szczególności związane ze sprężeniem konstrukcji nośnej obiektu, a niebezpieczeństwo związane z prowadzeniem ww. prac, mogłoby prowadzić do utraty życia i zdrowia pracowników budowy oraz użytkowników ruchu.

Z informacji przekazanych przez GDDKiA wynika, że ukończenie wszystkich prac budowlanych na omawianym wyżej odcinku planowane jest na II kwartał 2014 roku.

(tora)

  • Numer: 41 (674)
  • Data wydania: 08.10.13