Sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa

RSS

Chcą wiedzieć więcej o Finlandii

16.02.2010 00:00 izis
Miejscowy Zespół Szkół nawiązał kontakt z Finlandią.
Wioletta Marczyk- Kokoszka, nauczycielka języka angielskiego w Zespole Szkół w Mszanie, właśnie wróciła z Finlandii. Pojechała tam na wizytę roboczą, przygotowawczą w związku z programem Socrates Comenius. – Co roku realizujemy jakiś europejski projekt. Zaangażowaliśmy się w program eTwinning, który jest częścią Comeniusa, nie obejmuje jednak wymiany młodzieży, a na tym nam bardzo zależy – powiedziała nam anglistka w mszańskim Zespole Szkół.
 
Ciepłe przyjęcie
 
Szukając partnerów projektu nauczycielka nawiązała ciekawy kontakt z Finami, a konkretnie z fińską miejscowością Kalajoki. – Była to wizyta robocza, wspólnie przygotowywaliśmy wniosek i projekt, który musimy przesłać Agencji Narodowej, do 19 lutego. Językiem roboczym był angielski – relacjonuje wizytę w Finalndii. Jako jedyna otrzymała refundację kosztów wyjazdu. Pozostali partnerzy – Szkocja i Portugalia brały udział w przygotowaniach do unijnego projektu poprzez skype’a. – Była to ciężka praca, ale jestem bardzo zadowolona. Zostałam bardzo ciepło przyjęta, rozmawiałam z nauczycielami i przedstawicielami władz Kalajoki – wspomina Wioletta Marczyk-Kokoszka.
 
Wspólnie wykonamy rzeźby
 
Jeśli projekt zostanie zaakceptowany, szkoła w Mszanie wraz z zagranicznymi partnerami rozpocznie działania w październiku tego roku. Ich realizacja będzie rozłożona na dwa lata. – Myślę, że projekt jest ciekawy. Na podstawie podań ludowych charakterystycznych dla danego kraju będziemy wspólnie tworzyć rzeźby z materiałów naturalnych oraz recyklingowanych, powstaną także komiksy – mówi  anglistka. – Przekazałam naszym uczniom relację z pobytu w Finlandii. Są ogromnie ciekawi tego kraju. Myślę, że projekt będzie dla nich atrakcyjny, szczególnie zaś wymiana. Zależy nam na tym, żeby wzięło w niej udział jak najwięcej uczniów – dodaje Wioletta Marczyk-Kokoszka.
 
Iza Salamon
  • Numer: 7 (484)
  • Data wydania: 16.02.10